Better with Less – Design Challenge 2019–2020 -pakkaussuunnittelukilpailu käynnistyy

Metsä Board Oyj, lehdistötiedote 2.9.2019

Metsä Groupiin kuuluva korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja Metsä Board järjestää Better with Less – Design Challenge -pakkaussuunnittelukilpailun nyt toista kertaa. Kilpailun tavoitteena on haastaa suunnittelijoita luomaan ympäristöystävällisempiä pakkausratkaisuja tyypillisimmille kuluttajapakkauksille, kuten ruoka-, verkkokauppa- ja kosmetiikkapakkauksille.

Kilpailutöitä neljässä kategoriassa – kosmetiikka, verkkokauppa, ruoka ja ’villi kortti’ – otetaan vastaan tästä päivästä lähtien 5.1.2020 asti osoitteessa www.betterwithless.org. Kilpailu on avoinna pakkaussuunnittelun ammattilaisille ja opiskelijoille ympäri maailman.

Better with Less – Design Challenge -kilpailun pääpalkinto on 7 000 euroa. Toinen palkinto on 2 000 ja kolmas palkinto 1 000 euroa. Kilpailu on avoin pakkaussuunnittelijoiden lisäksi myös opiskelijoille, ja yhtenä palkintona Metsä Board tarjoaa yhdelle opiskelijaosallistujalle tilaisuuden harjoittelupaikkaan pakkaussuunnittelutiimissään Äänekoskelle rakennettavassa osaamiskeskuksessa. Voittajien nimet julkaistaan keväällä 2020.

Pakkauksissa käytettävä valtava muovimäärä on maailmanlaajuinen huolenaihe. Maailman meriin vuosittain päätyvän muovijätteen määrä on lähes yhdeksän miljoonaa tonnia. Better with Less – Design Challenge -kilpailussa haetaan innovatiivisia, kestäviä ja kierrätettäviä pakkausratkaisuja arjen kulutustavaroille.

Metsä Board lanseerasi Better with Less – Design Challenge -kilpailun vuonna 2017–2018 menestyksekkäästi: kilpailuun osallistui yli 300 pakkaussuunnitelmaa 38 maasta. Voittanut työ löysi kuplamuoville aidosti innovatiivisen ja ympäristöystävällisen kartonkivaihtoehdon.

Kilpailun tuomaristossa vaikuttaa joukko pakkaussuunnittelun ja brändimarkkinoinnin ammattilaisia: Alissa Demorest, Formes de Luxe -lehden päätoimittaja, Andrew Gibbs, The Dielinen perustaja ja päätoimittaja, Charles Ng, MCL Group Hong Kong / Chinan perustaja ja johtava brändikonsultti, Clark Goolsby, Chase Design Groupin luova johtaja sekä Stefan Junge, Berliinissä sijaitsevan Beuthin ammattikorkeakoulun pakkausteknologian professori.  Tuomariston jäsen Ilkka Harju, Metsä Boardin Packaging Services Director, EMEA and APAC, on myös tuomariston puheenjohtaja.

”Haluamme haastaa pakkausmaailmaa uusilla ratkaisuilla – uusilla ajattelutavoilla ja innovaatioilla. Tämän kilpailun tavoitteena on ympäristövaikutusten vähentäminen heikentämättä kuitenkaan brändikokemusta tai pakkauksen suojaavuutta. Tavoitteemme on edistää innovatiivista ja kestävää pakkaussuunnittelua maailmanlaajuisesti”, kertoo kilpailun puheenjohtaja ja tuomariston jäsen Ilkka Harju.

Kilpailua voi seurata sosiaalisessa mediassa tunnisteella #betterwithless

Metsä Boardin Better with Less – Design Challenge -kilpailu haluaa innoittaa pakkausten suunnittelijoita kautta maailman luomaan pakkausratkaisuja, joilla saadaan parempia brändikokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. www.betterwithless.org #betterwithless

Linkki valokuviin

YouTube -video

Marjo Halonen, viestintäjohtaja, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare