Metsä Board lanceert 2e ‘Better with Less – Design Challenge’ 2019–2020 wedstrijd voor verpakkingsdesigners

Metsä Board Corporation press release 2.9.2019

De Better with Less – Design Challenge wedstrijd wordt voor de tweede maal georganiseerd door Metsä Board, Europees producent van premium fresh fibre paperboards. Met deze wedstrijd wil Metsä Board designers inspireren om milieuvriendelijker verpakkingsoplossingen te ontwikkelen voor e-commerce, cosmetica en voeding.

De inschrijvingen zijn nu geopend, voor vier categorieën: cosmetica, e-commerce, voeding en een ‘wildcard’ categorie. Inschrijven kan tot 5 januari 2020 op www.betterwithless.org. De wedstrijd daagt zowel professionele verpakkingsdesigners als studenten verpakkingsdesign van overal ter wereld uit om hun ontwerpen in te zenden.

De hoofdprijs van de Better with Less – Design Challenge bedraagt 7.000 euro, de tweede plaats verdient 2.000 euro en de derde 1.000 euro. Bovendien krijgt één van de studenten de mogelijkheid om een stage te volgen bij ons verpakkingsdesignteam in het Excellence Centre in Äänekoski, Finland. De winnaars worden in de lente van 2020 bekendgemaakt.

De enorme hoeveelheden plastic die als verpakking gebruikt worden zijn een probleem op wereldschaal. De plastic afvalberg in de oceanen bedraagt jaarlijks ongeveer negen miljoen ton. Met Better with Less – Design Challenge zoeken we innovatieve, duurzame en recycleerbare verpakkingsoplossingen voor producten die elke dag gebruikt worden.

De Better with Less – Design Challenge werd door Metsä Board voor het eerst gelanceerd in 2017-2018 en was een groot succes: meer dan 300 inzendingen uit 38 landen namen deel aan de wedstrijd. Het winnende ontwerp was een innovatief en milieuvriendelijk alternatief voor plastic bubble wrap folie.

Ook voor deze editie hebben we een schitterende, internationale jury samengesteld van verpakkingsexperts: Alissa Demorest, hoofdredacteur van het luxe verpakkingsmagazine Formes de Luxe; Andrew Gibbs, stichter, CEO & hoofdredacteur van The Dieline; Charles Ng, stichter & Chief Brand Consultant van MCL Group Hong Kong / China; Clark Goolsby, Chief Creative Officer van Chase Design Group; en Stefan Junge, Professor Packaging Technology aan de Beuth Universiteit, departement Toegepaste Wetenschappen in Berlijn.

De jury wordt vervolledigd en voorgezeten door Ilkka Harju, Packaging Services Director, EMEA en APAC bij Metsä Board.

“We moeten de verpakkingswereld uitdagen om te zoeken naar nieuwe oplossingen, nieuwe ideeën en innovaties. Deze wedstrijd draait rond het verminderen van de milieu-impact zonder aan de merkervaring te raken. We willen meer innovatieve en duurzame verpakkingsontwerpen zien in de wereld”, zegt Ilkka Harju, Packaging Services Director, EMEA en APAC bij Metsä Board.

Volg de wedstrijd op sociale media met de hashtag #betterwithless

Metsä Board’s Better with Less – Design Challenge is een initiatief om verpakkingsontwerpers overal ter wereld uit te dagen om oplossingen te bedenken om tot betere merkervaringen te komen met minder impact op het milieu. www.betterwithless.org #betterwithless

Link naar foto’s

YouTube video

Contacteer voor meer informatie:
Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Mobiel: +358 (0)50 598 7046
E-mail: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board is een leidinggevende Europese producent van premium paperboards van nieuwe vezels waaronder folding boxboard, food service board en witte liners. De lichte kartonsoorten zijn ontwikkeld als de betere, veiliger en meer duurzame oplossing voor consumentengoederen, retail-ready en food service toepassingen. We werken wereldwijd samen met onze klanten om tot innovatieve oplossingen te komen voor betere consumentenervaringen die minder impact hebben op het milieu. De pure, nieuwe houtvezels die Metsä Board gebruikt zijn hernieuwbaar en traceerbaar tot hun oorsprong in de noordelijke bossen.

Het globale verkoopsnetwerk van Metsä Board bedient klanten wereldwijd, zowel eindverbruikers als verwerkers, retailers en groothandelaren. In 2018 bedroeg de totale omzet van Metsä Board 1,9 miljard euro. Metsä Board stelt ongeveer 2400 mensen te werk. Metsä Board is onderdeel van Metsä Group en is beursgenoteerd op de NASDAQ OMX Helsinki.

Volg Metsä Board: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group is een trendsetter in bioeconomie door het gebruik van herbruikbaar hout van duurzaam beheerde noordelijke bossen. Metsä Group focust op wood supply en forest services, hout producten, pulp en vouwkarton, tissue en cooking papers gemaakt van nieuwe vezels.

De totale omzet van Metsä Group bedroeg 5,7 miljard euro in 2018 en het bedrijf stelt ongeveer 9300 mensen te werk. De groep is actief in ongeveer 30 landen. Metsäliitto Cooperative is het moederbedrijf van Metsä Group en is eigendom van ongeveer 103.000 Finse boseigenaars.

Volg Metsä Group: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare

Abonneren