Metsä Board opent splinternieuw Excellence Centre met focus op verpakkingsinnovatie

Metsä Board Corporation press release 08.09.2020

De groeiende consumptie en stijgende vraag naar steeds duurzamere verpakkingen verhoogt de nood aan verpakkingsinnovatie. Om verpakkingsoplossingen voor vandaag én voor de toekomst te ontwikkelen, opent Metsä Board op de unieke bioeconomie-site in Äänekoski, Finland een Excellence Centre.

Het centre huisvest de nieuwste technologie inzake R&D, verpakkingsdesign en vouwkarton-en verpakkingsprestaties en wil een samenwerkingsplatform worden voor klanten en technologiepartners overal ter wereld.

“De hoeveelheid verpakking wereldwijd blijft stijgen, en er is steeds meer nood aan nieuwe, duurzame oplossingen om verpakkingen op basis van fossiele materialen te vervangen en circulariteit te bevorderen. Het Excellence Centre belicht verpakkingsoplossingen die de volledige waardeketen omvatten, niet enkel de afzonderlijke delen. Dankzij de materiaalknowhow, competenties en tools die we daar ter beschikking hebben, kunnen we de prestaties doorheen de verpakkingscyclus optimaliseren”, zegt Mika Joukio, CEO van Metsä Board.

Het Excellence Centre bestrijkt een oppervlakte van 1500 vierkante meter en omvat een R&D centrum, een verpakkingsdesignstudio, een customer feedback centrum en een laboratorium met meer dan 100 verschillende meetmethodes. In het Excellence Centre staat ook een virtuele winkel en een CAE-tool (computer-aided engineering) waarmee de efficiëntie van verpakkingen kan gesimuleerd en geanalyseerd worden.

Het Excellence Centre van Metsä Board brengt de competenties en expertise van Metsä Board samen onder eenzelfde dak met die van experts en partners zoals materiaalleveranciers, technologieleveranciers, start-up bedrijven, universiteiten en onderzoeksbedrijven. Er zijn ook virtuele samenwerkingsworkshops ontwikkeld die fysieke meetings kunnen vervangen mocht dat nodig zijn.

“Hernieuwbare en recycleerbare paperboards van nieuwe vezels kunnen op verschillende manieren als verpakking gebruikt worden. Verpakkingen op basis van houtvezels hebben veel te bieden. Samen met onze partners en het nieuwe Excellence Centre kunnen we de mogelijkheden hiervan nog beter onderzoeken. Ik ben heel enthousiast over de mogelijkheden die het Excellence Centre ons zal brengen, vandaag en in de toekomst”, zegt Mika Joukio, CEO van Metsä Board.

Het bioeconomie-ecosysteem in Äänekoski is uniek in de wereld en omvat een nieuwe-generatie bioproduct mill, een paperboard mill, een plywood mill, het Pro Nemus bezoekerscentrum en een textielvezel demo plant.

Link to digital launch
Link to photos

Meer informatie?
Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Mobiel: +358 (0)50 598 7046
E-mail: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board is een leidinggevende producent van premium fresh fibre paperboards en een voorloper in duurzaamheid. We produceren premium lightweight folding boxboards, food service boards en witte kraftliners voor consumentengoederenverpakking, retail-ready verpakkingen en food service toepassingen. We werken wereldwijd samen met onze klanten om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor betere consumentervaringen met minder impact op het milieu. De zuivere vezels die Metsä Board gebruikt zijn een hernieuwbare grondstof, traceerbaar tot hun oorsprong in duurzaam beheerde noordelijke bossen. We beogen fossielvrije fabrieken en grondstoffen tegen 2030.

Het globale verkoopsnetwerk van Metsä Board bedient klanten wereldwijd, zowel eindverbruikers als verwerkers, retailers en groothandelaren. In 2019 bedroeg de totale omzet van Metsä Board 1,9 miljard euro. Metsä Board stelt ongeveer 2400 mensen te werk. Metsä Board is onderdeel van Metsä Group en is beursgenoteerd op de Nasdaq van Helsinki.

Volg Metsä Board: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group

www.metsagroup.com

Metsä Group is een trendsetter in duurzame bioeconomie door het gebruik van herbruikbaar hout van duurzaam beheerde noordelijke bossen. Metsä Group focust op wood supply en forest services, hout producten, pulp en vouwkarton, tissue en greaseproof papers.

De totale omzet van Metsä Group bedroeg 5,5 miljard euro in 2019 en het bedrijf stelt ongeveer 9300 mensen te werk. Metsäliitto Cooperative is het moederbedrijf van Metsä Group en is eigendom van ongeveer 100.000 Finse boseigenaars.

Volg Metsä Group: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare

Abonneren