Fabege AB (publ) verkställer aktiesplit

Vid Fabege AB (publ):s årsstämma den 9 april 2018 beslutades det om en uppdelning av aktier (”split”) med villkor 2:1. Styrelsen bemyndigades av årsstämman att bestämma avstämningsdagen för spliten.

Styrelsen har beslutat att avstämningsdag för spliten ska infalla den 27 april 2018 och de nya aktierna förväntas registreras på aktieägarnas konton den 30 april 2018.

Sista dag för handel med aktier före split är den 25 april 2018 och första dag för handel med aktier efter split är den 26 april 2018. Den nya ISIN-koden för aktien kommer att vara SE0011166974.

Spliten sker automatiskt via Euroclear Sweden AB och aktieägare behöver inte vidta några åtgärder.

Spliten medför att antalet aktier i Fabege AB (publ) ökar från 165 391 572 till 330 783 144.

Fabege är ett fastighetsbolag med fokus på stadsutveckling och kommersiella fastigheter. Vi utvecklar attraktiva och hållbara stadsdelar med moderna kontor, bostäder och ett brett utbud av service - tillsammans med strategiska partners. Både vårt perspektiv och ägande är långsiktigt och vår passion är att skapa rätt förutsättningar för alla som bor, verkar och vistas i våra områden. Vi finns på ett begränsat antal delmarknader med hög tillväxt i Stockholmsområdet. Fabege aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se