Fabege hyr ut till Egmont i Arenastaden, Solna

Egmont Tidskrifter har tecknat ett åttaårigt hyresavtal om cirka 4 500 kvm kontorslokaler, i fastigheten Farao 20, Pyramidvägen 7, Arenastaden. Egmont tillträder lokalen 1 januari 2011. Fastigheten om totalt 7 300 kvm + garage är därmed fullt uthyrd.

– Vi är mycket glada att attrahera ett framgångsrikt och spännande medieföretag som ser samma framtidspotential i nya stadsdelen Arenastaden som vi gör, säger Christian Hermelin, VD för Fabege.  Vi hälsar Egmont Tidskrifter och Nordisk Film varmt välkomna!

Fabege AB (publ) är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag med inriktning mot kommersiella lokaler och äger fastigheter till ett bokfört värde av 28,3 Mdkr. Fastighetsbeståndet, som är koncentrerat till Stockholmsregionen, har ett hyresvärde på helårsbasis uppgående till 2,3 Mdkr och en uthyrningsbar yta på 1,3 miljoner kvm. Fabege aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap-segmentet.