Fabeges Vice Vd övergår till konsult

Fabeges Vice VD, Klaus Hansen Vikström, lämnar sin anställning i Fabege för en konsultroll från och med maj 2019. Detta ett steg i att bädda för en fortsatt friare roll. Det innebär att han kommer att minska sitt direkta engagemang i Fabege.

Klaus Hansen Vikström kommer att inom ramen för sin konsultroll att utföra specifika uppdrag för Fabeges räkning samtidigt som han ges möjlighet att bredda sin uppdragsbas till andra uppdragsgivare. Inom ramen för Fabeges uppdrag ingår bland annat en ledande roll i utvecklingen och uppbyggnaden av stadsdelen Flemingsberg. Tills vidare kommer han att kvarstå som vice VD i Fabege.

Jan Litborn, ordförande, 070-563 88 00
Klaus Hansen Vikström, Vice Vd och Chef affärsutveckling, 070-239 34 81

Fabege är ett fastighetsbolag med fokus på stadsutveckling och kommersiella fastigheter. Vi utvecklar attraktiva och hållbara stadsdelar med moderna kontor, bostäder och ett brett utbud av service - tillsammans med strategiska partners. Både vårt perspektiv och ägande är långsiktigt och vår passion är att skapa rätt förutsättningar för alla som bor, verkar och vistas i våra områden. Vi finns på ett begränsat antal delmarknader med hög tillväxt i Stockholmsområdet. Fabege aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se