Moody´s bekräftar Fabege Baa2 rating, negative outlook

I november 2022 bekräftade Moody´s Fabege rating Baa2 men ändrade från stabila till negativa utsikter. Moody´s har nu bekräftat oförändrad rating, dvs betyget Baa2, negative outlook.

Fabege är sedan många år aktiv på kapitalmarknaden genom både företagscertifikat och obligationer. Fabeges balansräkning är fortsatt stark med hög soliditet och låg belåningsgrad. Fabeges fokus på Stockholmsmarknaden med en modern portfölj i attraktiva lägen och stabila kunder borgar för fortsatt stabilitet i verksamheten.

För Fabege är det viktigt att synliggöra vår höga kvalitet och vår långsiktighet gentemot våra investerare. Vi är glada över att få denna bekräftelse på bolagets finansiella stabilitet genom Moody´s bekräftelse på vår rating, kommenterar Åsa Bergström, ekonomi- och finanschef på Fabege.

Vi är också glada över att se ökad aktivitet och förbättrade villkor på obligationsmarknaden under hösten. Vår målsättning är att vara en aktiv part på kapitalmarknaden, avslutar Åsa Bergström

Denna information är sådan information som Fabege AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s

marknadsmissbruksförordning (596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, föroffentliggörande den 2023-11-03 klockan 14:43 CET.

Åsa Bergström, vVD och ekonomi- och finanschef, tel 070-666 13 80, asa.bergstrom@fabege.se
Niclas Sylvén, finanschef, tel 070-351 70 29, niclas.sylven@fabege.se

Med fokus på främst kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på fabege.se.

Citat

För Fabege är det viktigt att synliggöra vår höga kvalitet och vår långsiktighet gentemot våra investerare. Vi är glada över att få denna bekräftelse på bolagets finansiella stabilitet genom Moody´s bekräftelse på vår rating.
Åsa Bergström, ekonomi- och finanschef på Fabege.