Dumle Pepparkaka är vinterns godaste nyhet

Man blir snäll av pepparkakor och glad av choklad sägs det. Med start i oktober intar Dumle Pepparkaka butikernas godishyllor för att få svenskarna i rätt stämning lagom till jul. Nyheten som säljs under en begränsad period är en unik smakkombination av mjölkchoklad, ljuvligt seg kola och julens mest älskade kryddor.

Denna vinter får Sveriges mest omtyckta chokladkola Dumle sällskap av ytterligare en familjemedlem. Dumle Pepparkaka är nyheten för alla som älskar de kryddiga smaker som hör julen till och som söker något nytt bland de annars traditionella chokladpralinerna och kolorna.

Dumle Pepparkaka är en så kallad ”limited edition” och säljs i begränsad upplaga från oktober till och med december i år.

– Dumle Pepparkaka är en god nyhet för alla godisälskare! Julen är en av de högtider på året då svenskarna tycker om att njuta som mest av godsaker. Därför vill vi erbjuda en nyhet som kombinerar två av julens absoluta favoritsmaker, choklad och pepparkaka, i en och samma chokladbit, säger Pernilla Kvarmans, produktchef för Dumle.

Dumle Original är Sveriges mest populära tofféekola. Dumleklubban introducerades redan 1945 och utökades under mitten av 80-talet med den folieinslagna kolan i de klassiska, stjärnbeströdda färgerna rött, blått och gult. Dumle växte snabbt i popularitet och i dag äts 13 Dumle-kolor varje sekund världen över.

Dumle Pepparkaka finns i två förpackningar, en påse på 220 gram samt den lite större presentlådan på 320 gram. Andra produkter i Dumles sortiment är Dumle Original, Dumleklubba, Dumle kaka, Go Nuts with Dumle, Mix, Mini Bites och Snacks.

Dumle finns nu även på Facebook på adressen www.facebook.com/dumle

Dumle finns nu även på Facebook på adressen www.facebook.com/dumle

Om Fazer
Familjeföretaget Fazer grundades 1891. Fyra generationer senare, är Fazer fortsatt familjeägt och missionen densamma – att skapa smakupplevelser. Fazer-koncernen har affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster, bageri- och konfektyrprodukter. Fazer-koncernens omsättning 2010 var ca 1,5 miljarder euro. Antalet anställda är 16 500, varav 3 400 i Sverige.

Fazer är det ledande bageriföretaget i Finland och ett av de ledande i Östersjöområdet och Ryssland. I Sverige har Fazer bagerier i Lövånger, Umeå, Eskilstuna, Lidköping och Lund. Fazer äger också Gateau – den ledande aktören i Sverige inom exklusivt surdegsbröd. Några av Fazers produkter är Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat. I konfektyrbranschen är Fazer ledande i Finland och en stark aktör i Östersjöområdet. Konfektyrtillverkningen är belägen i Finland och produkterna exporteras till 27 länder. Kända varumärken är bl a Karl Fazer, Tutti Frutti, Marianne, Tyrkisk Peber och Salta Katten. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: