Dumle Sveriges mest älskade kola – nu med mörk choklad och kola

Dumle Dark med mörk kola och mörkt chokladöverdrag i egen förpackning; så lyder det senaste tillskottet i Dumlefamiljen, efter att konsumenterna fått tycka till.

Svenskarnas mest älskade kola, Dumle-kolan finns nu med mörk kola och överdrag av mörk choklad, en ren njutning som går under namnet Dumle Dark.

Redan 1945 introducerades Dumleklubban i Sverige och 1987 lanserades den twistade kolan. Därefter har den lanserats i en mängd olika smaker som mint, lakrits, cola, banan och pepparkaka. Senaste nyheten är Dumle Dark, ett resultat av Dumleälskarnas önskemål. Konsumenterna har sedan drygt ett år tillbaka funnit den mörka kolavarianten i mixpåsen Dumle Mix och sedan dess har önskemål om en påse med bara Dumle Dark strömmat in.

- Vi vill tacka Dumleälskarna för idén om en egen påse för Dumle Dark. Nu lanserar vi i bred skala och välkomnar Dumle Dark till det ordinarie sortimentet. Med Dumle Dark i familjen kommer Dumle att nå en ännu bredare målgrupp, säger Veronica Clausson, Brand Manager på Fazer.

- Vi vet att Dumle är en viktig del av fredagsmyset, men också något man väljer till sig själv om man vill förgylla vardagen med något gott, fortsätter Veronica Clausson.

Dumle Dark lanseras som en 220 grams-påse i dagligvaruhandeln vecka 7 och cirkapriset är 22 kronor. Sedan november finns en Dumle Dark 110 grams-påse i servicehandeln.

För mer information, vänligen kontakta:
Veronica Clausson, Brand Manager, Fazer Brands
mobil:0706-74 90 88, e-post: veronica.clausson@fazer.com

Fazer Brands

Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företaget erbjuder måltidstjänster och bageri- och konfektyrprodukter. Fazer har egen verksamhet i åtta länder och export till mer än 40 länder. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken och kunniga medarbetare.

Fazer-koncernen omfattar två affärsområden. Fazer Food Services erbjuder god mat och skräddarsydda lösningar inom contract catering. Till Fazer Brands välkända produkter hör bröd och bakverk, chokladprodukter, kex, sockerkonfektyr och tuggummi. Fazer Cafés & Shops erbjuder konsumenter smakupplevelser i caféer och bageributiker. År 2012 var koncernens omsättning knappt 1,7 miljarder euro och antalet anställda drygt 15 000.Fazer är det ledande bageriföretaget i Finland och ett av de ledande i Östersjöområdet och Ryssland. I Sverige finns 5 bagerier och ett 20-tal bageributiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Fazer är ledande inom konfektyr i Finland och en stark aktör i Östersjöområdet. Tillverkningen är belägeni Finland. Kända varumärken är bl a Karl Fazer, Dumle, Geisha, Tutti Frutti och Marianne. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: