Hällakullor får ett syskon; Fazer Rågkullor

De Lövångergräddade Hällakullorna blev snabbt en favorit. Nu kommer Rågkullor, mjuka, tunna portionsbröd med råg i. Brödet är nyckelhålsmärkt och mjölkfritt och finns i butik från vecka 7.

Fazer Rågkullor är bakade på Norrländskt vis; kort tid i heta ugnar. Det saftiga portionsbrödet innehåller 32 procent fullkorn och 19 procent råg. Rågkullorna är nyckelhålsmärkta och därför ett bra varje-dag-bröd.

- Hällakullorna och Rågkullorna är lika varandra, mjuka och smakrika. Medan Hällakullorna innehåller havre så innehåller Rågkullorna, som namnet antyder råg. De innehåller också hela 32 procent fullkorn, säger Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager för bröd på Fazer.

- Råg är ett sädesslag som det bakas med traditionellt i Norrland och var ett naturligt val när vi skulle göra en uppföljare till Hällakullorna, fortsätter Lisa Söderholm.

Portionsformen är uppskattad av konsumenterna, det är enkelt att bre och äta direkt eller packa ner i matsäcken. Extra god är den med mjukost, rökt lax och rivet apelsinskal. Perfekt som picknickmacka. Eftersom brödet är färdigskivat smular det inte.

Fazer Rågkullor kommer ut i butik vecka 7. En förpackning innehåller åtta portionsbröd (500 gram). Cirkapriset är 23,90 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Lisa Söderholm, Senior Brand & Category Manager, bageri, Fazer Brands
tel: 08-470 73 08, e-post: lisa.soderholm@fazer.com

Fazer
Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företaget erbjuder måltidstjänster och bageri- och konfektyrprodukter. Fazer har egen verksamhet i åtta länder och export till mer än 40 länder. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken och kunniga medarbetare.
Fazer-koncernen omfattar två affärsområden. Fazer Food Services erbjuder god mat och skräddarsydda lösningar inom contract catering. Till Fazer Brands välkända produkter hör bröd och bakverk, chokladprodukter, kex, sockerkonfektyr och tuggummi. Fazer Cafés & Shops erbjuder konsumenter smakupplevelser i caféer och bageributiker. År 2012 var koncernens omsättning knappt 1,7 miljarder euro och antalet anställda drygt 15 000.Fazer är det ledande bageriföretaget i Finland och ett av de ledande i Östersjöområdet och Ryssland. I Sverige finns 5 bagerier och ett 20-tal bageributiker. Populära produkter är Rund & God, Rågkusar, Frökusar, Skogaholmslimpan och Lövångers Sviktat samt Gateaus exklusiva surdegsbröd. Fazer är ledande inom konfektyr i Finland och en stark aktör i Östersjöområdet. Tillverkningen är belägen i Finland. Kända varumärken är bl a Karl Fazer, Dumle, Geisha, Tutti Frutti och Marianne. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: