Nyhet från Dumle - Sveriges mest älskade kola nu som kex och kaka

- Välkända konfektyrvarumärken blir mer och mer populära i kex- och kakhyllan. Därför känns det kul att följa upp vår tidigare lansering av Geishakexen med de nya Dumleprodukterna, säger Veronica Clausson, Brand Manager på Fazer.

De härligt frasiga minirånen och söta små kakorna kommer i praktiska ståpåsar och innehåller små munsbitar. De passar bra till vardagsfikat, när man är på språng eller vid en picknick i det gröna.

- Vi ser en trend att konsumenterna vill ha lite mindre portioner. Man vill unna sig, men inte för mycket, säger Veronica Clausson.

Dumle får ny design

Dumle är ett av Fazers största konfektyrvarumärken. Redan 1945 lanserades Dumleklubban och sedan dess har kolan funnits i olika utföranden och kommit att bli svenska folkets mest älskade kola. Särskilt populär är den twistade Dumlekolan som också används flitigt i bakning av Rocky Road, muffins och andra bakverk.

För mer information, vänligen kontakta:
Veronica Clausson, Brand Manager, konfektyr, Fazer
mobil:0706-74 90 88, e-post: veronica.clausson@fazer.com

Fazer
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer på www.fazer.se.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: