Patrik Hellgren ny KAM-chef för Fazer Bageri Sverige

Patrik Hellgren har utsetts till ny chef över teamet Key Account Managers (KAM) för Fazer Bageri Sverige. Patrik har en lång erfarenhet från livsmedelsbranschen från bland annat Mars, Carlsberg och Ica.

Patrik Hellgren kommer senast från Mars Sverige AB där han arbetade i sju år och axlade rollen som Head Of Business Development. Patrik har även en bakgrund som Key Account Manager på Carlsberg och European Sourcing Manager på ICA.

-       Som ny KAM-chef har jag en spännande tid framför mig. Jag ser fram emot att bidra med de erfarenheter jag samlat på mig från tidigare positioner. Tillsammans med mina kunniga medarbetare har vi alla möjligheter utveckla våra kundrelationer och driva kategorin bröd framåt, säger Patrik Hellgren, Head of KAM, Fazer Bageri Sverige.

-       Fazer Bageri är inne i en förändringsresa och det är med stor glädje som vi rekryterat Patrik Hellgren. Patriks kompetens och långa erfarenhet av försäljning inom livsmedelsbranschen är värdefull för oss och vår fortsatta utveckling”, säger Anna Månsson, försäljningschef på Fazer Bageri Sverige.

Patrik efterträder Patrik Ekman som valt att lämna för nya utmaningar utanför Fazer.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Ericson, kommunikationsansvarig Fazer Sverige
Telefon: + 46(0) 72 526 49 91
E-post: cecilia.ericson@fazer.com

Fazer-koncernen

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.

Vi skapar smakupplevelser

Taggar: