• Fazer Group/

Skogaholm bland de varumärken som engagerar mest på Facebook- samtidigt växer segmentet ljust bröd och limpa

Enligt Social Bakers rapport från maj är Skogaholm bland de fem svenska varumärken som engagerar mest på Facebook. Engagemanget låg i maj på ett genomsnitt av 4,89 procent Sidan har vuxit från 2000 till snart 13000 fans på bara 6 månader och är därmed också det snabbast växande livsmedelsvarumärketi Sverige på Facebook den senaste månaden.

Skogaholm har sedan årsskiftet lansert kommunikationskonceptet ”Godast tillsammans” på Facebook och följarna har fått lära känna olika mer eller mindre vanliga svenska familjer. Kommunikationsbyrån Humblestorm arbetar tillsammans med teamet på Skogaholm i projektet.

Samtidigt noteras nu positiva siffror för segmentet ljust bröd och limpa där merparten av Skogaholms produkter ingår. Marknaden har varit vikande under en längre tid och ökningen på 4 respektive 5 procent för limpa och ljust bröd är mycket positivt för branschen.

-          Konsumtionen av ljust bröd och limpa växer på en sedan länge vikande marknad vilket är spännande. Att engagemanget kring Skogaholm också är så pass starkt visar att klassiska bröd, såsom Skogaholmslimpa är mycket omtyckt av svenska folket. Skogaholmslimpa är fortsatt den populäraste limpan och under 2014 köptes 13,7miljonder limpor säger säger Karin Bodén Ihre, Senior Brand Manager på Skogaholm.

För mer information, vänligen kontakta:

Karin Bodén Ihre, Senior Brand & Category Manager, Fazer Bageri

Mobil: 0761 060 107, E-post: karin.ihre@fazer.com

Om Skogaholm

Skogaholm startades redan 1926 av Knut och Greta Eriksson. Det blev snabbt känt för sina goda bröd och kaffebröd och växte på kort tid till ett större företag. I dag är Skogaholm ett av Sveriges mest välkända och populära varumärken. Bland de omtyckta produkterna finns bland annat Skogaholmslimpan, Lantbröd och Originalrost. Skogaholm ägs sedan 2008 av familjeföretaget Fazer.

Taggar: