Anette Rosengren lämnar Fazer

Anette Rosengren, vd för Fazer Bageri Sverige, har i dialog med Fazers ledning enats om att hon lämnar Fazer. Anette tillträdde som vd i maj 2015.

-       Jag vill ta tillfälle att tacka Anette för hennes arbete och engagemang för Fazer Bageris förändringsresa och inte minst för arbetet med att göra Fazer till ledande på innovativa hälsosamma bröderbjudanden, säger Petri Kujala, vd Fazer Bageri.

Anettes sista dag på Fazer blir den 6 februari 2018. Jörgen Sköld, Supply Chain direktör i Fazer Bageri Sverige, går in som tillförordnad vd samtidigt som rekryteringen av en ny vd inleds.

Cecilia Ericson, kommunikationsansvarig
Tel: +45 725264991
E-post: cecilia.ericson@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2016 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.