Gothia Förlag och Fortbildning AB går samman och bildar Gothia Fortbildning

Gothia Fortbildning blir en stark och expansiv aktör inom kompetensutveckling för professionella. Samgåendet skapar möjlighet till synergier mellan böcker, tidningar, kurser och konferenser inom områdena förskola, skola, medicin och hälsa, socialt arbete, social omsorg och äldreomsorg.

- Genom att kombinera våra erbjudanden och kompetenser får vi helt nya möjligheter. Fortbildning AB har en fantastisk kunskap inom tidningsproduktion, kurser, konferenser och utbildningar. I kombination med Gothia Förlags bokutgivning blir vi en mycket stark aktör, säger Anders Jonasson, vd för Gothia Fortbildning.

Just nu pågår arbetet med att föra ihop och kombinera företagens produkter och tjänster. Det formella samgåendet sker den 1 januari 2013, men redan under hösten utvecklar vi nya erbjudanden.
- Det nya bolaget Gothia Fortbildning kommer att ge författare och föreläsare nya och större arenor att verka inom, och våra kunder får ett ännu bredare utbud. Bolaget kommer också att satsa på digital utgivning och digital utbildning, säger Anders Jonasson.

Gothia Fortbildning kommer att omsätta cirka 65 MKR och ha 25 anställda.

Kontakt
Anders Jonasson, VD/Förlagschef Gothia Förlag, 08-462 26  61, anders.jonasson@gothiaforlag.se

Gothia Förlag ger ut böcker och skrifter för och i nära samarbete med aktörer inom medicin& hälsa, socialt arbete och tandvård. Vi ökar människors kunskap genom att göra vetenskap och erfarenhet begriplig, tillgänglig och användbar. Gothia Förlag är ett oberoende förlag inom Berling Media Koncernen.
Läs mer på www.gothiaforlag.se.

Fakta om Fortbildning AB
Fortbildning AB är marknadsledande inom kompetensutveckling för personal inom förskola, skola och äldreomsorg. Företaget ger ut välkända tidningar som Förskoletidningen, Grundskoletidningen och Tidningen Äldreomsorg samt anordnar större konferens- och utbildningsdagar inom respektive område.
Läs mer på www.fortbildningab.se