Gothia Fortbildning lanserar ny webbplats

Gothia Förlag och Fortbildning AB bildade 1 januari 2013 bolaget Gothia Fortbildning, med en spännande verksamhet inom bokproduktion, utbildning och tidningar. Målgruppen är professionella inom områdena förskola & skola, medicin & hälsa, socialt arbete & omsorg och äldreomsorg. I dagarna lanserades företagets nya webbplats.

”I och med att Fortbildning AB och Gothia Förlag gick samman vid årsskiftet blev det naturligt att ta fram en ny webbplats. Det gav oss chansen att skapa något nytt och modernt”, säger Joel Öhrn, marknadsansvarig och webbansvarig på Gothia Fortbildning.

”Målet har varit att skapa just en modern webbplats som känns levande och aktuell samtidigt som vi vill behålla den röda tråden som går igen i all vår marknadskommunikation. Utgångspunkten har varit vår grafiska profil som vi har försökt översätta till språket som talas på webben”.

”Vi har ett stort utbud av produkter inom flera olika affärsområden. Den stora utmaningen har varit att kombinera den bredden med tydlighet och ett lättnavigerat gränssnitt, och det tycker jag att vi har lyckats med. Nu hoppas vi att våra kunder håller med”, säger Joel Öhrn.

Webbplatsen har tagits fram tillsammans med Cybercom, som stått för projektledning, form och interaktionsdesign, samt Ateles som levererat den huvudsakliga tekniken bakom webbplatsen.

Besök gärna den nya webbplatsen på www.gothiafortbildning.se. Synpunkter välkomnas!

Kontakt
För frågor eller synpunkter kring webbplatsen, kontakta Miguel Perez, webbkommunikatör, miguel.perez@gothiafortbildning.se.