Pressinbjudan: Hyresgästföreningen säger nej till dold hyreshöjning för KlaraBos hyresgäster

KlaraBo vill säga upp TV-paketet för hyresgästerna i Nybro. Just nu ingår TV-paketet i hyran men enligt KlaraBo ska hyresgästerna i stället betala extra för detta framöver. Hyresgästföreningen ser det som en dold hyreshöjning och kräver att KlaraBo tänker om.

Hyresgästföreningen bjuder in media till en pressträff där vi berättar mer samt välkomnar er att följa med runt i området för att prata med hyresgästerna. Under dörrknackningen kommer även hyresgästerna i området få möjlighet att skriva under en protestlista mot KlaraBos förslag.

Välkommen torsdagen 14 juni, klockan 15:00, Jakobsgatan 16 B Nybro.

Hör gärna av er om ni planerar närvara.

För mer information, kontakta gärna:

Emelie Nilsson delegationens ordförande, Hyresgästföreningen
E-post: