Friskis satsar stort i Sickla – flyttar in i hälsohus

Friskis&Svettis Sickla öppnar ny anläggning i hälsohuset Curanten. F&S har funnits i Sickla sedan 2010 och väljer nu att flytta in i större lokaler i det nybyggda hälsohuset vid Sickla station. Den nya anläggningen omfattar drygt 1500 kvadratmeter och öppnar 16 juni.

Jag är väldigt stolt över nya F&S Sickla! Det är en toppmodern träningsanläggning i en nybyggd fastighet. Vi har lagt extra vikt på tillgänglighet för alla och skapat en unik känsla med högt till tak som drar tankarna till Brooklyn. Flyttlasset går rakt över gatan från våra tidigare lokaler som tjänat oss väl sedan 2010, men som vi vuxit ur, säger, Friskis&Svettis Stockholms verksamhetschef Mia Qwärnström.

Den nya träningsanläggningen F&S Sickla är 1545 kvm stor i ett enda våningsplan, vilket ger luftiga och överblickbara träningsytor med industriell karaktär. Den 16 juni kl 11 öppnar anläggningen i hälsohuset Curanten på Smedjegatan 14. F&S Sickla har ett ca 750 kvadratmeter stort, modernt, topputrustat gym samt gruppträningssal, spinsal, bastu och barnrum. Dessutom finns två fysioterapeuter inhyrda i lokalerna. All träning på ett plan ger också ökad tillgänglighet även för rullstolsburna. Gymmets ordinarie öppettider kompletteras med obemannade timmar för mer flexibel träning för den som föredrar att träna tidig morgon eller sen kväll.

– Vår nya anläggning i Sickla är en stor och viktig investering för F&S Stockholm. Vi kommer fylla anläggningen med rörelse, glädje och gemenskap. Vår förhoppning är självklart att ännu fler hittar till oss tack vare en toppmodern, tillgänglig anläggning där vi erbjuder ett brett träningsutbud för alla åldrar säger Andreas Strömberg, ordförande för Friskis&Svettis Stockholm.

Om F&S Sickla i hälsohuset Curanten
Sickla är en snabbt växande stadsdel som under kommande år kommer att utvecklas med både bostäder, nya kontorsarbetsplatser och tunnelbana. Friskis&Svettis har ett grönt hyresavtal en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

F&S Sickla har f

Nyöppningen av F&S Sickla sker onsdag 16 juni kl 11.00 när ordförande Andreas Strömberg klipper bandet och välkomnar alla medlemmar till gymmet och de första gruppträningspassen ute och inne.

Om Friskis&Svettis
Friskis&Svettis är en folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi finns för att ge alla som vill möjlighet att hitta sin egen rörelseglädje. Vi vet att det krävs både rörelse, glädje och gemenskap för att människor ska må bra. Alla tre delar behövs. Tanken är grundläggande i Friskis&Svettis idé, och är precis lika viktigt idag som när föreningen startades 1978.

F&S Stockholm är Sveriges största idrottsförening med 1400 ideella funktionärer, 150 medarbetare och 16 träningsställen runt om i Stockholm. Målet är att beröra varje stockholmare och få hela Stockholm i rörelse.

Vill du prata mer med F&S Stockholms ordförande Andreas Strömberg eller verksamhetschef Mia Qwärnström?

Kontakta Josefin Engfelt, press- och PR-ansvarig F&S Stockholm,
0708488182 eller

Friskis&Svettis Sickla öppnar ny anläggning i hälsohuset Curanten. F&S har funnits i Sickla sedan 2010 och flyttar in i större lokaler i det nybyggda hälsohuset vid Sickla station. Den nya anläggningen omfattar 1545 kvadratmeter och öppnar 16 juni.

Nya F&S Sickla är en större anläggning i ett enda överblickbart våningsplan utan trängsel för en säkrare träningsmiljö. Anläggningen har ett ca 750 kvadratmeter stort, modernt, topputrustat gym samt gruppträningssal, spinsal, bastu och barnrum. Dessutom finns två fysioterapeuter inhyrda i lokalerna. All träning på ett plan ger också ökad tillgänglighet även för rullstolsburna.

F&S Sickla har flexibla öppettider för ökad tillgänglighet; söndag-torsdag kl 05.00-24.00, fredag-lördag kl 05.00-21.00. Nyöppningen av F&S Sickla sker onsdag 16 juni kl 11.00. F&S Stockholms ordförande Andreas Strömberg klipper bandet och välkomnar alla medlemmar till gymmet och de första gruppträningspassen ute och inne.

Friskis satsar på nya lokaler i en växande stadsdel, samtidigt som Coronasmittan minskar – F&S Stockholm anpassar hela verksamheten på samtliga 16 anläggningar och öppnar stegvis upp för fler medlemmar. Föreningen utökar för att undvika trängsel och skapar en ännu tryggare träningsmiljö. Insikter från studien Friskisindex gör att man vidtar fler åtgärder.

Fastigheten Curanten, vid Sickla station, har en tydlig hälsoprofil med bland annat fysioterapeuter, vårdcentral, tandläkare och hudvårdshögskola samt klinik för kroppsvård. Friskis&Svettis har ett grönt hyresavtal – en överenskommelse mellan hyresvärd och hyresgäst om gemensamma åtgärder för att behålla eller förbättra lokalens miljömässiga prestanda.

Friskis&Svettis Sickla öppnar ny anläggning i hälsohuset Curanten. F&S har funnits i Sickla sedan 2010 och flyttar in i större lokaler i det nybyggda hälsohuset vid Sickla station. Den nya anläggningen omfattar 1 545 kvadratmeter och öppnar 16 juni.
Föreningen utökar för att undvika trängsel och skapa en ännu tryggare träningsmiljö. Insikter från studien Friskisindex gör att man vidtar fler åtgärder.

Jag är väldigt stolt över nya F&S Sickla! Det är en toppmodern träningsanläggning i en nybyggd fastighet. Vi har lagt extra vikt på tillgänglighet för alla och skapat en unik känsla med högt till tak som drar tankarna till Brooklyn. Flyttlasset går rakt över gatan från våra tidigare lokaler som tjänat oss väl sedan 2010, men som vi vuxit ur.
Friskis&Svettis Stockholms verksamhetschef Mia Qwärnström
Vår nya anläggning i Sickla är en stor och viktig investering för F&S Stockholm. Vi kommer fylla anläggningen med rörelse, glädje och gemenskap. Vår förhoppning är självklart att ännu fler hittar till oss tack vare en toppmodern, tillgänglig anläggning där vi erbjuder ett brett träningsutbud för alla åldrar.
Friskis&Svettis Stockholms ordförande Andreas Strömberg