Friskis&Svettis Stockholm blir ny officiell partner till Hammarby Fotboll inom området motion och hälsa

I tider då folkhälsan inom alla åldrar försämras av stillasittande och ökad mental ohälsa blir det allt viktigare för idrottsföreningar att ta ett större ansvar. Träningsaktörer behöver tillsammans underlätta för fler att komma i kontakt med och engagera sig i sitt personliga behov av motion och hälsa. Alla behöver röra sig mer, från tidig ålder och vidare genom hela livet.

Logotyper FriskisSvettis Stockholm  Hammarby IF

Hammarby Fotboll har nu den stora äran att få presentera Friskis&Svettis Stockholm som ny officiell träningspartner.

- Det är mycket glädjande att vi nu krokar arm i ett nära samarbete med Friskis&Svettis Stockholm som är en del av en rikstäckande folkrörelse med en halv miljon medlemmar och ett mycket viktigt mål, att få så många människor in i motion och rörelse som möjligt. Friskis Stockholm är en stor och mycket välfungerande organisation som delar vår värdegrund, säger Tomas Lindgren, Key Account Manager på Hammarby Fotboll AB.

Han fortsätter:

- Att få möjligheten att starta upp ett samarbete och partnerskap tillsammans med Sveriges största idrottsförening inom motion och hälsa är väldigt hedrande. I och med att Friskis&Svettis Stockholm nu blir en samarbetspartner till Hammarby Fotboll kommer alla våra medlemmar erhålla fina träningserbjudanden. Mer information kring samarbetet kommer under sommaren.

Friskis&Svettis mål är att få hela Sverige att må bättre. Föreningen vet att människor behöver både rörelse, glädje och gemenskap för att må bra, inte bara ibland utan genom hela livet. Friskis är byggt från övertygelsen och var banbrytande vid starten 1978. Idag är F&S Stockholm Sveriges största idrottsförening.

Vi nöjer oss inte med att vara störst, som den utmanare vi är tar vi nu nästa steg tillsammans med Hammarby Fotboll för att få ännu fler att må så mycket bättre. Idag rör sig över 20 procent av svenskarna ohälsosamt lite enligt Folkhälsomyndigheten. Vi vet också att allt fler tampas med ensamhet och psykisk ohälsa. Det vill vi ändra på! Säger Mia Qwärnström, verksamhetschef Friskis&Svettis Stockholm.

För mer information och intervjuer med Tomas Lindgren och Mia Qwärnström, kontakta
Peter Holmberg,
Presskontakt Hammarby Fotboll, +46 709 502 882, peter.holmberg@hammabyfotboll.se
Josefin Engfelt, Press- & PR-ansvarig Friskis&Svettis Stockholm, +46 708 488 182, josefin.engfelt@sthlm.friskissvettis.se

Om det utökade samarbetet

Om Hammarby Fotboll
Värdegrunden ligger i rötterna, ambitionen, gemenskapen, respekten, kärleken. Tillsammans är vi Hammarby. https://www.hammarbyfotboll.se/hammarby-fotboll/vardegrund/

Om Friskis&Svettis
Friskis&Svettis är en folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi finns för att ge alla som vill möjlighet att hitta sin egen rörelseglädje. Vi vet att det krävs både rörelse, glädje och gemenskap för att människor ska må bra. Tanken är grundläggande i Friskis&Svettis idé, och är precis lika viktigt idag som när föreningen startades 1978.

F&S Stockholm är Sveriges största medlemsägda idrottsförening med mer än 70 000 medlemmar som drivs av 1400 ideella funktionärer och 130 medarbetare på 15 träningsställen runt om i Stockholm. Vårt mål är att beröra varje stockholmare och få hela Stockholm i rörelse.

Utökat samarbete med Hammarby. Friskis&Svettis Stockholm har nu blivit Hammarby Fotbolls officiella träningspartner. Friskis ser samarbetet som en möjlighet att nå ut ännu bredare och få ännu fler i rörelse.

Det är mycket glädjande att vi nu krokar arm i ett nära samarbete med Friskis&Svettis Stockholm som är en del av en rikstäckande folkrörelse med en halv miljon medlemmar och ett mycket viktigt mål, att få så många människor in i motion och rörelse som möjligt. Friskis Stockholm är en stor och mycket välfungerande organisation som delar vår värdegrund.
Tomas Lindgren, Key Account Manager på Hammarby Fotboll AB
Tomas Lindgren, Key Account Manager på Hammarby Fotboll AB