• Image Systems AB/

Image Systems affärsområde RemaSawco tecknar support- och underhållsavtal (SLA) med Hilmer Andersson för drygt 700 KSEK

RemaSawco AB har tecknat ett support- och underhållsavtal (SLA) på den högsta servicenivån med sågverket Hilmer Andersson som därmed blir den första kunden att teckna ett heltäckande avtal av denna typ. Avtalet täcker sju olika system installerade i både såglinjen och i råsorteringen. Ordervärdet uppgår till totalt drygt 700 KSEK.

Avtalet som nu tecknats med Hilmer Andersson är en ny produkt som RemaSawco är först i branschen med att erbjuda, SLA (Service Level Agreement). En helt ny typ av support- och underhållsavtal där kunden köper en mer omfattande och tryggare lösning för sitt underhåll än vad som traditionellt har varit brukligt i sågverksbranschen. Huvudsyftet är att öka driftsäkerheten och undvika onödiga produktionsstopp samt ökad kostnadskontroll. Denna typ av avtal är vanligt förekommande i andra branscher och på RemaSawco är vi övertygade om att det kommer att bli standard även i sågverksbranschen framöver.

Hilmer Andersson blir nu alltså den första kunden, som inte bara inser fördelarna med ett SLA, utan också tar steget fullt ut och tecknar ett heltäckande avtal för sina produkter från RemaSawco.

Avtalet är i drift och gäller initialt i två år.

”Vi tecknar det här avtalet med RemaSawco därför att vi tror på konceptet, att jobba preventivt, och att det är precis rätt steg för oss att ta för att bli ännu effektivare”

Säger Nils Andersson, Produktionschef på AB Hilmer Andersson

”Vi tror väldigt mycket på denna typ av support- och underhållsavtal som ger både kunden och oss som leverantör en ökad trygghet. Att just Hilmer Andersson nu väljer att ta detta nya steg i företagets utveckling är inte förvånande då de redan visat att de vet hur man driver ett framgångsrikt sågverk”

Säger Emilien Saindon, VD RemaSawco AB