Intervacc medverkar på Introduce Investor Days den 5 december

Torsdagen den 5 december medverkar Intervacc på Introduce Investor Days i Stockholm. VD Andreas Andersson presenterar bolaget och projektportföljen för en ny generation vacciner. Först ut är Strangvac, ett vaccin mot hästsjukdomen kvarka, som nu befinner sig i slutfasen av arbetet inför inlämnandet av en marknadsregistrering.

ABG Sundal Colliers seminarium Introduce Investor Days anordnas kvartalsvis där företagsledare från olika börsbolag bjuds in för att presentera sina verksamheter. Presentationen följs av en frågestund som leds av erfarna aktieanalytiker från ABG Sundal Collier.

Seminariet är kostnadsfritt och öppet för allmänheten. Varmt välkommen att delta genom anmälan på länken nedan. Man kommer också kunna följa seminariet online, direkt genom livesändning eller i efterhand på ABG Sundal Colliers webbsida www.introduce.se.

Tid: torsdag 5 december, kl. 14.30
Plats: Haymarket by Scandic
Hötorget 13-15, Stockholm

Vänligen klicka här för mer information och anmälan

Intervacc AB (publ) är ett bolag inom Biotekniksektorn. Bolagets huvudområden är att utveckla moderna sub-enhetsvacciner mot ekonomiskt betydelsefulla bakteriella infektioner, inom området djurhälsa. Bolagets vaccinkandidater bygger på mångårig forskning vid Karolinska Institutet och Sveriges Lantbruksuniversitet som lagt grunden till den teknikplattform vilken utgör basen i Bolagets forsknings- och utvecklingsarbete. Intervacc aktien är sedan i april 2017 noterad på NASDAQ First North Growth Market med Eminova Fondkommission AB, adviser@eminova.se, +46 (0)8–684 211 10 som Certified Adviser.

Om Strangvac
Strangvac är ett nytt innovativt vaccin mot kvarka, en mycket smittsam och allvarlig infektion hos hästar som orsakas av bakterien Streptococcus equi. Strangvac består av enbart av lösliga rekombinanta proteiner, injiceras intramuskulärt och saknar helt levande smittämnen. Detta resulterar i ett väl tolererat vaccin med utmärkt säkerhetsprofil, som kan förväntas av ett modernt vaccin.