Caroline Ottosson ny styrelseledamot i Keolis

Bussbolaget Keolis Sverige har stärkt sin styrelse genom att tillsätta Caroline Ottosson som ny ledamot.

Caroline Ottosson har en gedigen erfarenhet från transportsektorn. Caroline ingår i Swedavias koncernledning i rollen som affärsenhetschef för anläggningar och system och är även styrelseordförande för Swedavia Real Estate AB samt ledamot i styrelsen för Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI) och Swedish Airport Infrastructure AB.

Tidigare har Caroline bland annat verkat som chef för trafikförvaltningen Region Stockholm samt haft flera ledande roller på Trafikverket.

- Som en av Sveriges största bussoperatörer har Keolis en central roll i utvecklingen av kollektivtrafiken. Carolines breda erfarenhet och kompetens inom området stärker såväl bolaget som styrelsen säger Keolis ordförande Anders Ehrling.

- Jag uppskattar att kunna bidra till utvecklingen av Keolis. Bolaget har en viktig roll att fylla i den fortsatta utvecklingen av kollektivtrafiken i Sverige och bidrar till en hållbar samhällsutveckling, frågor som jag tycker är viktiga och intressanta säger Caroline Ottosson.

Anders Ehrling, Styrelseordförande Keolis, tel: 070-664 19 37

Karin Nilsson Malmén, Kommunikationsdirektör, Keolis, tel 070-358 43 06

Keolis är ett globalt bussföretag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 6000 anställda och omsätter cirka 5 miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis resandet och förenklar och vardagen för resenären. På så sätt bidrar Keolis till hållbara städer. Läs mer på keolis.se

Caroline Ottosson ny styrelseledamot i Keolis

Som en av Sveriges största bussoperatörer har Keolis en central roll i utvecklingen av kollektivtrafiken. Carolines breda erfarenhet och kompetens inom området stärker såväl bolaget som styrelsen.
Anders Ehrling., Ordförande Keolis
Jag uppskattar att kunna bidra till utvecklingen av Keolis. Bolaget har en viktig roll att fylla i den fortsatta utvecklingen av kollektivtrafiken i Sverige och bidrar till en hållbar samhällsutveckling, frågor som jag tycker är viktiga och intressanta.
Caroline Ottosson, Styrelseledamot Keolis