Fakta Keolis bussflotta

• 450 st drivs på RME

• 300 st drivs av biogas

• 430 st drivs av etanol

• Resterande drivs av diesel.

I väntan på nytt trafikavtal för Stockholm City som börjar gälla sommaren 2014 har Keolis av SL fått åldersdispens för 46 etanolbussar. Detta påverkar inte resenärens säkerhet eller komfort. Bussarna uppfyller samma höga säkerhetskrav som tidigare och kommer att kontrollbesiktas två gånger per år. Dispensen gäller en begränsad period.

I Stockholm är det totalt 1110 bussar varav över 300 går i Stockholms innerstad.
Samtliga innerstadsbussar drivs av förnyelsebara bränslen. Snittåldern på bussar i Stockholm är 6 år.

Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Vi kan erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassad och hållbara lösningar för kollektivtrafiken. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Sundsvall, Östergötland och Närke.  Busslink är namnet på Keolis Sveriges busstrafik. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 13 länder på tre kontinenter.
www.keolis.se