Kenny Bungss ny säkerhetschef på Keolis

Keolis har glädjen att meddela att Kenny Bungss har utsetts till ny säkerhetschef på kollektivtrafikbolaget Keolis och kommer att rapportera till Keolis VD Mikael Wågberg. Kenny har en gedigen erfarenhet av kollektivtrafikbranschen vad gäller trygghet och säkerhet och kommer att bidra starkt till Keolis gedigna säkerhetsarbete.

Med en omfattande bakgrund inom säkerhet och trygghetsarbete tar Kenny med sig värdefulla erfarenheter från sina tidigare roller som säkerhetsdirektör på VR Sverige AB (tidigare och trygghetschef på Arriva Sverige AB). Kenny har även en lång karriär inom Polismyndigheten, där han bland annat arbetat som utryckningspolis, områdespolis, utredare och kommunpolis.

– Vi är mycket glada över att välkomna Kenny till Keolis. Hans breda kompetens och starka engagemang för säkerhetsfrågor kommer att vara ovärderliga för att fortsätta utveckla vår säkerhetskultur och säkerställa trygga resor för våra resenärer och medarbetare, säger Mikael Wågberg, VD Keolis Sverige.

Jag är mycket glad över förtroendet att få arbeta som säkerhetschef på ett av Sveriges största bolag för upphandlad kollektivtrafik. Jag delar Keolis syn på att säkerheten kommer först och ser mycket fram mot att få vara en del i att utveckla Keolis säkerhetsarbete tillsammans med resten av medarbetarna, säger Kenny Bungss ny säkerhetschef på Keolis.

Kenny tillträder sin nya roll under sommaren.

Mikael Wågberg, VD, Keolis
mikael.wagberg@keolis.se

Karin Nilsson Malmén, Direktör kommunikation och resandeutveckling, Keolis
karin.nilsson.malmen@keolis.se
tel 070-358 43 06

Keolis är ett globalt mobilitetsbolag med en stark förmåga att anpassa erbjudandet till kundernas och resenärernas behov på varje enskild marknad. Keolis Sverige har 5 000 anställda och omsätter cirka 5,4 miljarder kronor. Tillsammans med uppdragsgivarna utvecklar Keolis kollektivtrafiken, förenklar vardagen för resenärer och bidrar till ett hållbart resande.

Vi är mycket glada över att välkomna Kenny till Keolis. Hans breda kompetens och starka engagemang för säkerhetsfrågor kommer att vara ovärderliga för att fortsätta utveckla vår säkerhetskultur och säkerställa trygga resor för våra resenärer och medarbetare.
Mikael Wågberg, VD Keolis Sverige
Jag är mycket glad över förtroendet att få arbeta som säkerhetschef på ett av Sveriges största bolag för upphandlad kollektivtrafik. Jag delar Keolis syn på att säkerheten kommer först och ser mycket fram mot att få vara en del i att utveckla Keolis säkerhetsarbete tillsammans med resten av medarbetarna.
Kenny Bungss, ny säkerhetschef på Keolis