Magnus Åkerhielm ny vd för Keolis Sverige

Magnus Åkerhielm är från den 1 oktober ny vd för Keolis Sverige. Magnus kommer närmast från servicekoncernen ISS, där han varit ekonomidirektör för den svenska verksamheten.

– Keolis Sverige har under Anders Lundströms ledning uppnått en mycket stark position med långsiktiga kontrakt som gör att vi kommer att vara marknadsledande de närmaste åren. Vi är mycket nöjda med Anders arbete och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär, säger Lars Nordstrand, Keolis Sveriges styrelseordförande.

– Vi är glada att få välkomna Magnus Åkerhielm till Keolis. Magnus har en gedigen bakgrund i både kundservice och kollektivtrafik och lång erfarenhet av att utveckla och anpassa metoder för kundservice, säger Lars Nordstrand.

– Jag är imponerad av det engagemang och utmärkta service som alla medarbetare i Keolis Sverige utför varje dag. Min ambition är att ytterligare förbättra såväl kundservice som intern effektivitet och därigenom skapa möjlighet till lönsam tillväxt, säger Magnus Åkerhielm.

För mer information Lars Nordstrand, Styrelseordförande, 070-577 0769 Helena Reinhagen, Kommunikationsdirektör, 070-577 8007