När kommer bussen? Kampanj för mobil reseinformation

Den 24 maj mellan klockan 07 - 09 är Keolis Sverige på plats på åtta bussterminaler i Stockholm sydväst, Nacka och Värmdö för att informera och öka kunskapen om reseinformationstjänsten mobil.sl.se.

Via mobil.sl.se kan resenären planera sin resa, ta del av aktuell störningsinformation och vid behov hitta alternativa resvägar.

-  SL:s och våra kundundersökningar har visat att snabb och lättillgänglig trafikinformation efterfrågas i allt större utsträckning. Vi vill därför öka kunskapen om de tjänster som finns och tillsammans med resenärerna fortsätta och utveckla informationen, säger Pernilla Strand, områdeschef Stockholm Sydväst.

Informationsaktiviteten kommer att ske vid bussterminalerna Gullmarsplan, Tumba station, Huddinge station, Liljeholmen, Högdalen, Gustavberg, Orminge och Älvsjö.

Kontakt:

Johan Nordfjäll, pressekreterare 072 - 513 60 93
Pernilla Strand, områdeschef Stockholm Sydväst 070 - 557 75 02

Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis. Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Busslink är namnet på Keolis Sveriges busstrafik.
Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 12 länder på tre kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafiken. www.keolis.se