Ny ekonomidirektör på Keolis Sverige

Catarina Fritz har utsetts till ny ekonomidirektör och kommer att ingå i ledningsgruppen för Keolis Sverige.

Catarina Fritz är civilekonom och har en gedigen erfarenhet av flera olika områden inom ekonomi och finanssektorn. Catarina kommer senast från en tjänst som finanschef hos Frösunda och har dessförinnan haft likande uppdrag hos bland annat Addici, OMX och Investor. Catarina har även styrelseuppdrag i ibland annat Svenska Spel och DNB Carlson Fonder.

- Det ska bli spännande att bli en del av Keolis Sverige och börja arbeta inom kollektivtrafikbranschen. Kollektivtrafik är en framtidsbransch och jag vill bidra med min långa erfarenhet inom ekonomi, finans och administration för att stärka och utveckla Keolis Sverige, säger Catarina Fritz.

Catarina efterträder Bruno Voisin som efter fyra framgångsrika år i Sverige flyttar hem till Frankrike. Bruno kommer att fortsätta vara verksam inom Keoliskoncernen med placering på huvudkontoret i Paris.

För mer information:
Magnus Åkerhielm, vd. Keolis Sverige, 072-713 95 65
Johan Nordfjäll, pressekreterare, 072-513 60 93
www.keolis.se

Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis. Keolis Sveriges affärsidé är att erbjuda en så attraktiv, lokalt anpassad och miljövänlig stadstrafik att det kollektiva resandet ökar. Busslink är namnet på Keolis Sveriges busstrafik.

Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 13 länder på tre kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafiken. www.keolis.se