LightAir tecknar ett distributörsavtal med Awutek OY

LightAir har ingått ett distributionsavtal med Awutek OY, en ledande leverantör av bearbetningsmaskiner inom trä-, aluminium- och plastindustrin i Finland. Avtalet innebär att LightAirs avancerade luftreningslösningar nu blir tillgängliga för ett brett spektrum av kunder inom processindustrin, där ren luft är avgörande för både arbetsmiljö och produktivitet. Tillsammans med Awutek, som har över 45 års erfarenhet och ett starkt nätverk, siktar LightAir på att stärka sin närvaro på den finska marknaden och erbjuda skräddarsydda lösningar som minskar maskinslitage och skapar en mer hälsosam arbetsmiljö.

Awutek OY är en rikstäckande leverantör av bearbetningsmaskiner inom trä-, aluminium- och plasttillverkning, vilka erbjuder högkvalitativa maskiner och tjänster till företag som är verksamma inom dessa områden i Finland. Awutek har varit verksamma på marknaden i 45 år och har hittills levererat över 10 000 maskiner. Tillsammans med ett återförsäljarnätverk säljer Awutek produkter och service till sina kunder.

"Ett samarbete mellan LightAir och Awutek på den finska marknaden är ett viktigt steg för att nå ut till processindustrin", säger Klaus Hirvonen, landschef i Finland. ”Awutek vänder sig till ett segment där effektiv luftrening behövs och bidrar till en hälsosammare arbetsmiljö och mindre slitage på maskiner, verktyg och komponenter. Kundens produktivitet kommer sannolikt att öka och de kommer också att spara pengar.”

“Awutek representerar många av de finaste varumärkena inom branschen för bearbetningsmaskiner. Vi väljer våra leverantörer noggrant för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga utrustning och service”, säger Pekka Rasanen, vd på Awutek. ”Ett samarbete med LightAir kommer att ge oss ytterligare konkurrenskraft och kunskap inom industriell luftrening och bidra till ett mer attraktivt och heltäckande kunderbjudande.”

LightAir AB (publ) har som mission att förbättra hälsa och välbefinnande genom att erbjuda de bästa lösningarna för industriell och kommersiell luftrening. Vår CellFlow-teknologi och LightAir Connect hjälper företag att skapa en renare och säkrare arbetsmiljö. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com.

Ett samarbete mellan LightAir och Awutek på den finska marknaden är ett viktigt steg för att nå ut till processindustrin.
Klaus Hirvonen, landschef i Finland
Klaus Hirvonen, landschef i Finland
Awutek representerar många av de finaste varumärkena inom branschen för bearbetningsmaskiner. Vi väljer våra leverantörer noggrant för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga utrustning och service.
Pekka Rasanen, vd på Awutek
Pekka Rasanen, vd på Awutek