LightAir utser Erik Penser Bank till likviditetsgarant

LightAir utser Erik Penser Bank till likviditetsgarant för LightAirs aktier som är listade på Nordic SME Sweden (NGM).

LightAir utser Erik Penser Bank till likviditetsgarant för LightAirs aktier som är listade på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Syftet med likviditetsgarantin är att främja likviditeten i LightAirs aktie och minska skillnaden mellan köp och säljkurs. Uppdraget påbörjas den 29 mars 2023.

LightAir AB (publ) har som mission att förbättra människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiv luftrening. Erbjudandet är baserat på två unika teknologier; IonFlow och CellFlow. På olika vis nyttjar bägge teknologierna ozonfri jonisering för att oskadliggöra skadliga partiklar såsom virus, föroreningar och pollen. Marknaden är internationell och sedan en tid tillbaka bearbetas tre segment; Industrial, Commercial samt Consumer. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com.