LightAirs VD berättar om bolaget

Digitala introduktioner till bolaget och strategin framåt

LightAir deltog på Aktiespararnas evenemang Stora Aktiedagen Stockholm 2022. LightAirs VD presenterade såväl bolaget som strategin, som inkluderar en långsiktig ompositionering till B2B-försäljning och en tillhörande förvärvsstrategi. LightAirs VD har även blivit intervjuad av FinWire.

Den 30 november 2022 medverkade LightAir på Aktiespararnas evenemang Stora Aktiedagen Stockholm. Lars Liljeholm presenterade LightAir och svarade på frågor om bolaget.

Presentationen finns tillgänglig i efterhand på webben via YouTube och www.aktiespararna.se/tv/lightair-stora-aktiedagen-stockholm-30-november-2022.

LightAirs VD har även blivit intervjuad av FinWire. Se intervjun på YouTube.

Aktiv luftrening är av ökande intresse och betydelse inom kontor, skolor och industrier. Ren luft bidrar till ökad produktivitet och en hälsosammare miljö, med minskade produktionsbortfall och lägre sjukfrånvaro. Inom just den industriella målgruppen återfinns ofta en betydligt större medvetenhet och synliggjorda problem gällande små och ultra-fina partiklar i inomhusluften, orsakandes problem för såväl människors som maskiners välbefinnande. Utöver konkreta fördelar med effektiv och tystlåten luftrening så har LightAirs patenterade teknologier stora konkurrensfördelar gällande de totala livscykelkostnaderna. Bland annat genom färre filterbyten, men främst genom låg energiförbrukning.

LightAir genomför nu en företrädesemission om totalt 24,7 miljoner SEK där cirka 85 procent är säkerställt med teckningsförbindelser och garantiåtaganden. Teckningsperioden pågår fram till och med den 13 december med teckningskursen 1,40 SEK per unit, motsvarande 0,70 SEK per aktie. En (1) unit består av två (2) nyemitterade aktier och en (1) nyemitterad teckningsoption av serie TO 2. Rådgivare är Stockholm Corporate Finance och mer information samt material kring emissionen återfinns via www.lightair.com/sv/investor-information/emission-2022/.

LightAir AB (publ) har som mission att förbättra människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiv luftrening. Erbjudandet är baserat på två unika teknologier; IonFlow och CellFlow. På olika vis nyttjar bägge teknologierna ozonfri jonisering för att oskadliggöra skadliga partiklar såsom virus, föroreningar och pollen. Marknaden är internationell och sedan en tid tillbaka bearbetas tre segment; Commercial, Industrial samt Consumer. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com samt www.lightair.com/professional-solutions.

Snabbfakta

LightAir genomför nu en företrädesemission om totalt 24,7 miljoner SEK där cirka 85 procent är säkerställt med teckningsförbindelser och garantiåtaganden. Teckningsperioden pågår fram till och med den 13 december med teckningskursen 1,40 SEK per unit, motsvarande 0,70 SEK per aktie. En (1) unit består av två (2) nyemitterade aktier och en (1) nyemitterad teckningsoption av serie TO 2. Rådgivare är Stockholm Corporate Finance.
Twittra det här
Twittra det här