MediaMarkt i Tyskland tar in LightAir i sortimentet

Efter att LightAir har inlett ett samarbete med en ny distributör i Tyskland har MediaMarkts huvudkontor nu listat sortimentet av LightAirs luftrenare på MediaMarkt. Flera tyska butiker har redan fått leveranser av LightAir IonFlow.

Som en del av ett omfattande arbete med att förstärka försäljningsnätverket i Europa har LightAir inlett ett samarbete med en ny distributionspartner i Tyskland. Den nya distributören har ett brett kontaktnät i Tyskland som är Europas största marknad för luftrenare och har omgående listat LightAir hos den största aktören på hemelektronik, MediaMarkt. Det innebär att produkten nu kan säljas genom MediaMarkts e-handel samt i över 400 tyska butiker. Flera butiker har fått leverans av LightAir IonFlow och nu pågår ett arbete med att driva kännedom och intresse för varumärket och produkterna. LightAir har så långt haft begränsad försäljning på den tyska marknaden men har med det nya partnerskapet tagit en position som öppnar för nya möjligheter.

”I vår nya distributör Cardinahl har vi en professionell distributionspartner med förmåga att bearbeta såväl e-handel som traditionella butikskedjor i den största marknaden i Europa. Partnerskapet innebär stora möjligheter för vår försäljning av IonFlow samtidigt som vi positionerar oss för att dra maximal nytta av våra nya produktlanseringar under 2019”, säger Joakim Hansson, VD i LightAir.

LightAir Signature

Joakim Hansson
joakim.hansson@lightair.com

Denna information är sådan information som bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 oktober 2018 kl. 11:00 CET.

LightAir AB (publ) förbättrar människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiva luftrenare för alla typer av miljöer. Produkterna är baserade på två unika och patenterade teknologier. Bolagets aktie är listad på Nordic MTF (Nordic Growth Market AB) under kortnamnet LAIR MTF. Läs mer på www.lightair.com.

Snabbfakta

Citat

I vår nya distributör Cardinahl har vi en professionell distributionspartner med förmåga att bearbeta såväl e-handel som traditionella butikskedjor i den största marknaden i Europa. Partnerskapet innebär stora möjligheter för vår försäljning av IonFlow samtidigt som vi positionerar oss för att dra maximal nytta av våra nya produktlanseringar under 2019
Joakim Hansson, VD i LightAir