Sista dag för handel med LightAir BTA den 13 augusti 2020

Under perioden 30 juni till 21 juli pågick teckningstiden i LightAir AB (publ):s (”LightAir”) företrädesemission. Emissionen är registrerad hos Bolagsverket och sista dag för handel med BTA (betald tecknad aktie) är torsdagen den 13 augusti. LightAir förtydligar även utfallet i företrädesemissionen. Bolaget har justerat informationen gällande tilldelning via kvittning av fordran.

Företrädesemissionen tillförde LightAir cirka 16,2 MSEK före emissionskostnader. Företrädesemissionen har registrerats hos Bolagsverket och sista dag för handel i LightAir BTA är den 13 augusti 2020. Aktier beräknas finnas på respektive VP-konto/depå den 19 augusti 2020.

Genom företrädesemissionen som har registrerats hos Bolagsverket har aktiekapitalet ökat med 12 156 634,50 SEK till 54 704 856,00 SEK och antalet aktier har ökat med 8 104 423 till 36 469 904 aktier.

Justering av tidigare information gällande tilldelning via kvittning av fordran

Företrädesemissionen i LightAir övertecknades kraftigt och Bolaget har justerat tidigare kommunicerad information gällande teckning och tilldelning av aktier via kvittning av fordran, med och utan företrädesrätt. 1 636 140 aktier (tidigare information om 3 155 957 aktier), motsvarande 20,19 procent (tidigare information om 38,94 procent) av Företrädesemissionen tecknades med stöd av teckningsrätter via kvittning av fordran. 138 775 aktier (tidigare information om 187 173 aktier), motsvarande 1,71 procent (tidigare information om 2,31 procent) av Företrädesemissionen tecknades utan stöd av teckningsrätter via kvittning av fordran. I samband med företrädesemissionen återbetalades aktieägarlån om 3 MSEK.

Denna information är sådan information som bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 augusti 2020 kl. 11:00 CET.

LightAir AB (publ) har som mission att förbättra människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiva luftrenare för alla typer av miljöer. Produkterna är baserade på två unika och patenterade teknologier. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com.

Snabbfakta