Teckningsoption 2 i LightAir AB (publ)

Teckningskursen för teckningsoption 2 (TO2) i LightAir AB (publ) har fastställts till 0,70 SEK per aktie. Teckningskursen är inte förmånlig med hänsyn till rådande marknadskurs i LightAirs aktie.

Teckningskursen har fastställts till 0,70 kr per aktie där varje option ger rätt att teckna en (1) aktie. Teckningskursen är inte förmånlig med hänsyn till rådande marknadskurs i LightAirs aktie.

Sista dag för teckning av nya aktier med stöd av teckningsoption TO2 är den 16 januari 2024. Teckningsoptionsinnehavare som väljer att teckna nya aktier med stöd av TO2 under löptiden erhåller interimsaktier i Euroclear. Teckning och betalning skall ske genom den bank eller annan förvaltare där innehavarens teckningsoptioner finns registrerade. För de innehavare som har sina teckningsoptioner registrerade på ett VP-konto i Euroclear (direktregistrerade innehav) skall teckning och betalning ske direkt till emissionsinstitutet Hagberg & Aneborn Fondkommission AB senast kl 15.00 den 16 januari 2024 (www.hagberganeborn.se). Interimsaktierna ombokas till vanliga aktier efter registrering hos Bolagsverket.

Peter Svensk
peter.svensk@lightair.com

LightAir AB (publ) har som mission att förbättra människors hälsa och välbefinnande genom att utveckla och sälja effektiv luftrening. Erbjudandet är baserat på två unika teknologier; CellFlow och IonFlow. På olika vis nyttjar bägge teknologierna ozonfri jonisering för att oskadliggöra skadliga partiklar såsom virus, föroreningar och pollen. Marknaden är internationell och sedan en tid tillbaka bearbetas tre segment; Industrial, Commercial samt Consumer. Bolagets aktie är listad på Nordic SME Sweden (Nordic Growth Market NGM AB) under kortnamnet LAIR. Läs mer på www.lightair.com.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den
2 januari 2024 kl. 14:40 CET.