Pressinbjudan: Santa Maria ska slå världsrekord i tortillastapling

Med tortillas från det egna varumärket Santa Maria planerar Paulig Foods att slå världsrekord i tortillastapling. Eventet går av stapeln måndagen den 18 februari klockan 15:00 i Santa Marias egna restaurang i Mölndal.

Att man kan tävla i allt, ska än en gång bevisas. På måndag planerar nämligen Paulig Foods, som årligen bakar miljontals Santa Maria-tortillor i sin fabrik, att sätta nytt världsrekord i tortillastapling. Det nuvarande rekordet sattes 2017 och ligger på 68,6 cm.

Datum: Måndag 18 februari 2019
Tid: 17:30-18:30
Plats: Restaurang Taste by Santa Maria, Argongatan 2D, Mölndal

Anmäl gärna ditt deltagande till Eva Berglie (kontaktuppgifter nedan)

Eva Berglie
Kommunikationschef Paulig Foods
eva.berglie@paulig.com

Eva Berglie
Paulig Foods - Santa Maria, Risenta och Gold&Green
+46 (0)708-99 19 37, eva.berglie@paulig.com

Med 850 medarbetare i 13 länder och försäljning till 34 marknader, är Paulig Foods en internationell spelare att räkna med. Under matvarumärkena Santa Maria, Risenta och Gold&Green erbjuder Paulig Foods internationella matkoncept, smaksättning och naturligt hälsosamma livsmedelsprodukter. Omsättningen uppgår till närmare 350 miljoner EUR (2017). Paulig Foods är en del av den finska koncernen Paulig.

Taggar:

Om oss

Paulig är ett internationellt familjeföretag som producerar livsmedel och är känt för sina högklassiga varumärken och tjänster. Företagets affärsområden är Paulig Coffee, Paulig Foods och Paulig Snacks. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig har 2 000 anställda i 13 länder. Företagets omsättning 2017 var 929 miljoner euro. www.pauliggroup.com