Arbetsmiljön i fokus på Peabs arbetsplatser

Den 31 augusti – 4 september genomför Peab sin årliga arbetsmiljövecka. Företagets chefer lämnar kontoren och besöker minst 500 arbetsplatser med syfte att skapa dialog och engagemang för arbetsmiljöfrågor.

- Arbetsmiljö är ett av de absolut viktigaste fokusområden vi har i Peab, alla dagar hela året. För att ge extra energi till det dagliga säkerhetsarbetet genomför Peab årligen en arbetsmiljövecka där chefer och medarbetare möts i dialog på arbetsplatserna, säger Jesper Göransson, koncernchef Peab.

Under årets arbetsmiljövecka ligger fokus på den egna arbetsplatsen – vad kan vi göra tillsammans och vad kan jag personligen bidra med för att göra den här arbetsplatsen säker?

- Säkerhet och trygghet i vår verksamhet kräver att vi ständigt arbetar med attityder och värderingar. Det är så vi kan få ner olyckstalen i branschen och nå Peabs mål att 2017 ha halverat antalet olyckor*) i koncernen. Visionen är att på sikt inte ha några olyckor alls, det är det vi jobbar för, säger Urban Alm, arbetsmiljöansvarig Peab.

*) olyckor som ger minst åtta timmars frånvaro per en miljon arbetade timmar

För ytterligare information, kontakta:
Urban Alm, Arbetsmiljö Peab, 0733 37 23 54
Gösta Sjöström, Information Peab, 0733 37 10 10

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ i Stockholm.

Snabbfakta

Jesper Göransson, koncernchef Peab