• Peab/

Brf Regissören drar en bred publik – lockar med Trollhättans bästa utsikt

Intresset för nya bostäder i södra Innovatumområdet har ökat för varje år. Med Brf Regissören sjösätter Peab Bostad den fjärde etappen och utgör samtidigt en bra värdemätare på bostadsrättsmarknaden i Trollhättan. Inflyttning är planerad till hösten 2017.

Det är 28 nya bostadsrätter fördelade på tre huskroppar som kommer utgöra Brf Regissören. Storleken varierar mellan 2-5 rum och samtliga lägenheter har stora balkonger eller terrasser som är helt eller delvis inglasade. Terrasserna varierar mellan 20-40 kvm och balkongerna ligger på 11-17 kvm. Allt för att på bästa sätt kunna ta vara på utsikten mot Trollhätte kanal under stora delar av året.

Närheten till Film i Väst och Trollhättans position inom svensk filmindustri, ligger bakom namnen på bostadsrätterna. Brf Scenografen var först ut med 36 lägenheter och de var klara för inflyttning sommaren 2012. Sedan följde två etapper av Brf Fotografen 1 och 2 med sammanlagt 64 lägenheter och inflyttning årsskiftet 2014/15 och 2016.

Innan bostadsrättsköparna har befolkat nu aktuella Brf Regissören under hösten 2017, har med stor säkerhet ytterligare etapper påbörjats.

– Vi kommer fortsätta utveckla Innovatumområdet i den takt marknaden tillåter. För de norra delarna har vi planer att bygga ytterligare 200 bostäder. Planer som vi hoppas vinner laga kraft redan till sommaren, säger Malin Johannson som är projektutvecklare på Peab Bostad.

Enligt Malin så har Innovatumområdet på bara några år förvandlats från tidigare industrimark till ett av Trollhättans mest eftertraktade läge.

• Kombinationen av att ha promenadavstånd till centrum och samtidigt kunna vara granne med en av Sveriges vackraste kanaler är oslagbar och lockar allt fler bostadsrättsköpare.

• Intresset inför säljstarten är den hittills största av etapperna med närmare 170 föranmälda. Min förhoppning är att vi ganska snabbt kan sätta en lapp på luckan där det står slutsålt!

Bildtext: 1) Samtliga lägenheter har balkong eller terrass som är helt eller delvis inglasade och med hänförande utsikt över Trollhätte kanal.

2) Brf Regissören med 28 bostadsrätter fördelade på tre huskroppar utgör den fjärde etappen för Peab Bostad i Innovatumområdet

Fakta Brf Regissören

Byggbolag: Peab Bostad

Arkitekt: Contekton Arkitekter Fyrstad AB

Antal lägenheter: 28 st i tre huskroppar

Storlek: 2–5 rok, 57–130 kvm

Pris: 1 695 000 – 4 395 000 kr

Avgift: 3 152 – 6 093 kr

För ytterligare information vänligen kontakta:
Malin Johansson, projektutvecklare Peab Bostad, 0725-33 78 11

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ i Stockholm.

Taggar: