Katarina Hugo ny pressansvarig på Peab

Peab stärker kommunikationsavdelningen och anställer Katarina Hugo som ny pressansvarig. Hon kommer att arbeta både operativt och strategiskt med att utveckla koncernens medierelationer.

Katarina Hugo kommer närmast från en roll som presskontakt på H&M-gruppen. Hon har rötterna i journalistiken, med över 20 års erfarenhet som ekonomireporter på flera av landets stora nyhetsredaktioner, däribland Svenska Dagbladet, Dagens Industri, Finanstidningen och DI TV.

Det känns både hedrande och inspirerande att få bli en del av Peabs kommunikationsteam. Jag kände snabbt att Peabs värderingar stämmer helt med vad jag själv tror på, så det är lätt att känna sig hemma. Jag ser verkligen fram emot att få använda all min erfarenhet till att öka omvärldens kunskaper om Peab som Nordens samhällsbyggare, säger Katarina Hugo.

Jag är mycket glad över att Katarina nu blir en del av Peab. Med hennes gedigna erfarenheter från både journalistiken och medierelationer på stora börsbolag blir hon en viktig pusselbit i vårt totala kommunikationsarbete framåt, säger Kerstin Danasten, presschef Peab AB.

Foto: Johanna Aggestam

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kerstin Danasten, presschef Peab, 010 456 86 00

Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 63 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Taggar:

Citat

Det känns både hedrande och inspirerande att få bli en del av Peabs kommunikationsteam. Jag kände snabbt att Peabs värderingar stämmer helt med vad jag själv tror på, så det är lätt att känna sig hemma. Jag ser verkligen fram emot att få använda all min erfarenhet till att öka omvärldens kunskaper om Peab som Nordens samhällsbyggare.
Katarina Hugo, pressansvarig Peab