Nordic Wellness etablerar sig i Ulriksdal, Solna

Peab och Nordic Wellness har tecknat ett hyresavtal om 885 kvm i Ulriksdal, Solna. Den nya träningsklubben öppnar i maj 2016 och kommer inrymmas i Johnson & Johnsons nya kontor invid pendeltågstationen Ulriksdal.

Etableringen av Nordic Wellness i Ulriksdal ligger i linje med ambitionen för den nya stadsdelen som ger många möjligheter till ett aktivt liv. Här finns allting nära. Det är gångavstånd till shopping, service, restauranger och caféer men också nära till friluftsområden med cykelvägar, jogging och skidspår.

- Att Nordic Wellness väljer att etablera sig i området innebär att vi får ytterligare en byggsten i vårt arbete med att skapa en stadsdel för ett aktivt liv, säger Julie Lam, projektutvecklare på Peab Fastighetsutveckling.

- Det ska bli fantastiskt roligt och spännande att vara med och öppna en ny klubb i heta Ulriksdal. Det är Nordic Wellness 115 klubb och målet för en av Nordens största friskvårdsleverantörer är 150 klubbar till 2018, säger Magnus Wilhelmsson, VD Nordic Wellness.

- Vi jobbar med hälso- och sjukvård och vill att våra anställda ska ha de bästa förutsättningarna för att själva ta hand om sin hälsa. Ett gym i våra lokaler är en mycket viktig pusselbit för vårt hälsoarbete, säger Lars Johansson, VD Jansen (inom Johnson & Johnson)

Nordic Wellness är en av Sveriges största träningskedjor med över hundra klubbar i Sverige.

För mer information, kontakta:
Julie Lam, projektutvecklare Ulriksdal, Peab Fastighetsutveckling, +46 733 37 37 15

Inom några år kommer Ulriksdal att ha 1 500 nya bostäder och 9 000 nya arbetsplatser. Det kommer också att finnas 125 000 kvm kommersiella lokaler för kontor, handel och service, liksom förskolor och skolor. Ulriksdal blir en tät stadsdel med bland annat hotell, kvarterskrogar, närbutiker, caféer, gym, kemtvätt, optiker, frisör och apotek.

Stadsdelen Ulriksdal är ett av många utvecklingsprojekt inom Peab Fastighetsutveckling Sverige AB.

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ i Stockholm.

Taggar: