Ny vd till ATS Kraftservice

Staffan Gustavsson blir ny vd för ATS Kraftservice. Han har det senaste året arbetat som konsult för bolaget, men tar nu plats som ordinarie vd från och med början av 2022. Staffan har lång erfarenhet från flera ledande positioner i branschen.

ATS Kraftservice är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom kraft- och eldistributionsutbyggnad. Bolaget grundades 1993 och är sedan 2006 ett helägt dotterbolag i Peab. De senaste åren har företaget vuxit verksamhetsmässigt, ekonomiskt och geografiskt. Idag omsätter ATS Kraftservice drygt 400 miljoner kronor och har ramavtal med bland andra Vattenfall, Ellevio och E.ON.

– Jag är mycket glad över att få välkomna Staffan som vd till ATS Kraftservice. Med Staffans långa erfarenhet från branschen, både från beställar- och entreprenadsidan, är jag övertygad om att han kommer att fortsätta driva ATS Kraftservice mot uppställda mål och tillsammans med alla medarbetare bidra till att trygga elförsörjningen i stora delar av Sverige, säger Charlotta Brändström, affärsområdeschef Peab Anläggning.

Staffan startade sin bana som montör och har sedan dess arbetat på flera av entreprenadbolagen i branschen, bland annat på Vattenfall Service i olika ledande positioner. 2018 startade han ett eget konsultföretag och har sedan våren 2021 arbetat åt ATS Kraftservice.

– Jag är glad över att ha fått förtroendet och är ödmjuk inför uppgiften att tillsammans med medarbetarna fortsätta utveckla ATS. Behovet av att säkra elnäten i Sverige är stor och ATS är en viktig aktör som bidrar till denna utveckling, säger Staffan.

Staffan tillträder sin anställning på ATS Kraftservice i början av 2022.

Bild/Illustration: Mette Ottosson

Lotta Brändström, affärsområdeschef Anläggning, Peab, 0733 37 18 05

Sophia Drejenstam, kommunikation Anläggning, 0725 33 77 67

Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

Jag är mycket glad över att få välkomna Staffan som vd till ATS Kraftservice. Med Staffans långa erfarenhet från branschen, både från beställar- och entreprenadsidan, är jag övertygad om att han kommer att fortsätta driva ATS Kraftservice mot uppställda mål och tillsammans med alla medarbetare bidra till att trygga elförsörjningen i stora delar av Sverige.
Charlotta Brändström, affärsområdeschef Peab Anläggning.