Nytt hotell klart i Ulriksdal, Solna

Peab och ESS Hotell har tecknat ett avtal om en ny hotellanläggning i nya stadsdelen Ulriksdal i Solna. Hotellet, som planeras på intill tågstationen vid Ulriksdals torg, omfattar 200 rum, gym, restaurang och konferensmöjligheter och beräknas öppna våren 2016.

- För oss är läget med goda kommunikationer och närhet till historiska och vackra omgivningarna avgörande för vårt val av lokalisering, säger Jonas Stenberg, VD ESS Hotell.

- Vi är glada och stolta att välkomna ESS Hotell till Ulriksdal. Genom hotellet berikas området i Ulriksdal som sedan tidigare innehåller både stadsradhus i Notting Hill-stil och moderna kontor med bland andra Johnson & Johnson som hyresgäst om 7400 kvm kontor, säger Stefan Liljebris, regionchef på Peab.

ESS Hotell är ett växande företag och driver destinations- och hotellanläggningar i bland annat Ystad, Falkenberg och Göteborg.

I Ulriksdal utvecklar Peab ca 100 000 kvm kommersiella ytor samt ca 2000 nya bostäder. Stadsdelen ligger i Solna invid järnvägsstationen Ulriksdal.

Som stadsdel har Ulriksdal en tydlig inriktning mot att främja ett aktivare liv. Förutom gym- och goda träningsmöjligheter finns här intill golfbana, Nationalstadsparken och Järvafältet med promenad- och motionsslingor. Stadsdelen har dessutom ett unikt kommunikationsläge i direkt anslutning till cykelvägar, tåg- och motorvägar. Läs mer på www.ulriksdal.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Julie Lam, projektutvecklare Peab, 0733-37 37 15

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Taggar: