Ökat fokus i Peab på miljö och kvalitet

Peab certifierar sin byggverksamhet i norra Halland, Västra Götaland och Värmland utifrån ISO-standarderna 9001 och 14001 gällande miljö och kvalitet.

– Att vår verksamhet certifieras utifrån miljö och kvalitetsaspekter är viktigt av flera skäl. Dels för att våra tjänster och produkter ska bidra till en hållbar samhällsutveckling, dels för att vi ser det som ett kundkrav framöver, säger Peabs vice VD Tore Hallersbo. Peab har sedan ett par år ett erkänt verksamhetsledningssystem som uppfyller kraven för ISO-certifiering, men har tills nu inte genomgått någon formell certifiering. – Certifieringen gör att miljö och kvalitetsarbetet kommer än mer i fokus inom Peab. Dessutom får nu våra anställda, kunder och samarbetspartners ett tydligt kvitto på att Peab prioriterar och styr verksamheten utifrån miljö och kvalitetsaspekter, säger Peabs utvecklingschef i Västra Götaland Kristina Gabrielii. Certifieringen av byggverksamheten i norra Halland, Västra Götaland och Värmland pågår och beräknas vara avslutad i december 2009. – Redan nu har vi ett fungerande verksamhetsledningssystem i hela Peab. Med andra ord finns förutsättningarna för att övriga verksamheter inom företaget successivt också kan certifiera sig framöver, säger Tore Hallersbo Läs mer om ISO-standarderna på www.iso.se

Taggar: