Peab avyttrar fastigheter i Visby och Upplands-Väsby

Peab avyttrar fyra fastigheter i Visby och en fastighet i Upplands-Väsby. Köpare är Stenvalvet och fastighetsvärdet uppgår till cirka 240 Mkr.

Det är ett paket samhällsfastigheter med starka hyresgäster som Peab nu avyttrar.

De fyra fastigheterna i Visby omfattar en uthyrbar yta om 6 600 kvm och hyresgäster så som Praktikertjänst, Previa, Vattenfall och Gotlands Media. Fastigheten i Upplands Väsby omfattar ett äldreboende om 76 vårdplatser och 5 600 kvm. Äldreboendet är under uppförande med färdigställande i augusti 2015. Upplands-Väsby kommun är hyresgäst.

Tillträde till fastigheterna i Visby sker den 15 december 2014 och i Upplands-Väsby i samband med färdigställandet.

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 december 2014.

Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på www.peab.se

För mer information, kontakta:
Göran Linder, affärschef Peab, +46 733 33 94 22
Niclas Brantingson, informationschef Peab AB, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Taggar: