Peab bjuder in till kapitalmarknadsdag den 10 februari 2021

Peab bjuder in representanter för finansmarknad och media till en webbsänd kapitalmarknadsdag onsdagen den 10 februari 2021.

Vd och koncernchef Jesper Göransson och ekonomidirektör Niclas Winkvist kommer att redogöra för verksamheten bland annat efter förvärvet inom beläggnings- och ballastverksamhet samt utdelningen av Annehem Fastigheter. Under dagen presenteras verksamhetens utveckling, strategiska inriktning samt reviderade finansiella och icke-finansiella mål.

– Vi ser med tillförsikt fram emot nästa fas i Peabs verksamhet som Nordens samhällsbyggare. Utdelningen av Annehem Fastigheter och förvärvet av YIT:s nordiska beläggnings- och ballastverksamhet är två viktiga händelser som stärker våra möjligheter till fortsatt värdeskapande för aktieägarna. På kapitalmarknadsdagen ska vi därför närmare presentera var Peab står idag och vart vi är på väg de kommande åren, säger Jesper Göransson, vd och koncernchef Peab.

Efter presentationen ges möjlighet att ställa frågor. Presentationen hålls på svenska.

Kapitalmarknadsdagen börjar kl. 09:00 och kommer att sändas live på webben. Presentationsmaterialet kommer att publiceras på https://peab.se/om-peab/finansiell-information/

Peabs bokslutskommuniké 2020 offentliggörs den 4 februari, i enlighet med tidigare kommunicerad tidplan.

Peabs kapitalmarknadsdag:

Datum: 10 februari 2021

Tid: 09:00 - 11:00

Webbadress: https://financialhearings.com/event/13084

Juha Hartomaa, IR-chef Peab, +46 72 533 31 45

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 16 000 anställda och en omsättning på cirka 58 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid Nasdaq Stockholm.