Peab Bostad tillsätter ny regionchef i Umeå

Peab har rekryterat Anders Åström som ny regionchef med ansvar för bostadsutvecklingen i norra Sverige. Rekryteringen ska ses som ett led i ambitionen att växla upp segmentet bostadsutveckling ytterligare.

Anders kommer närmast från en befattning som projektledare hos HSB Projektpartner. Tidigare har han arbetat i olika befattningar inom NCC samt Vägverket Produktion.

- Vi är en av Sveriges största bostadsutvecklare och vi har en tydlig strategi och målsättning att bli branschens bästa bostadsutvecklare. Den här rekryteringen ska ses som ett led i detta arbete och i vår ambition att ta ytterligare steg med vår marknadsposition i norra Sverige, säger Peter Svensson, chef Peab Bostad.

Peab utvecklar bostäder i hela Sverige. Under 2015 produktionsstartades cirka 2 400 egenutvecklade bostäder och drygt 4 000 bostäder fanns i produktion vid årets slut. Det gör Peab till en av Sveriges största bostadsutvecklare.

För mer information, kontakta:
Peter Svensson, VD Peab Bostad AB, +46 703 38 21 00

Peab är Nordens Samhällsbyggare med 13.000 anställda och en omsättning överstigande 44 Mdkr. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid Nasdaq Stockholm.