Peab bygger lägenheter och hotell i Larvik i Norge

Peab har fått uppdraget att bygga Grandkvartalet i Larvik i Vestfold i Norge. Beställare är Grandkvartalet Eiendom AS och kontraktssumman uppgår till 240 MNOK.

Peabs uppdrag omfattar byggandet av tre byggnader på totalt 11 200 kvadratmeter och en parkeringskällare. Byggnaderna ska innehålla lägenheter, ett hotell på fem våningar med 49 hotellrum och kommersiella lokaler.

− Peab är en entreprenör med starka lokala rötter i Vestfold och Telemark, och för oss är det motiverande att få möjlighet att bidra till att bygga framtidens Larvik. Lokala signalprojekt som Grandkvartalet bygger stolthet inom företaget. Samtidigt passar projektet bra in i vår portfölj och ger  omsättning under de kommande två åren, säger Terje Kaasa Larsen, arbetschef i Peab.

Uppdraget är en totalentreprenad med byggstart i mars 2020 och inflyttning är beräknad till mars 2022.

Projektet orderanmäls i fjärde kvartalet 2019.

Illustratör: Dark Arkitekter

För ytterligare information, kontakta:

Kjetil Runningen, regionchef Peab, +47 932 22 309

Stine Gabrielsen, presskontakt Peab Norge, +47 416 51 414

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Peab är en entreprenör med starka lokala rötter i Vestfold och Telemark, och för oss är det motiverande att få möjlighet att bidra till att bygga framtidens Larvik. Lokala signalprojekt som Grandkvartalet bygger stolthet inom företaget. Samtidigt passar projektet bra in i vår portfölj och ger omsättning under de kommande två åren.
Terje Kaasa Larsen, arbetschef Peab