Peab bygger ungdomsbostäder och idrottshall i Västra Hamnen, Malmö

Peab har fått uppdraget att bygga 130 ungdomsbostäder samt en idrottshall med tillhörande utemiljö, bland annat en multisportarena, i Västra Hamnen i Malmö. Beställare är Malmö stad genom Stadsfastigheter och kontraktssumman uppgår till ca 112 Mkr.

Uppdraget omfattar 4 400 kvm bostäder och 1 700 kvm idrottshall med kringutrymmen.

- Det känns glädjande att kunna bidra med ungdomsbostäder i Malmö, något som är kraftigt efterfrågat. Vi ser också fram emot att få förverkliga vårt tävlingsbidrag i samarbete med Stadsfastigheter och MKB, säger Håkan Olsson, regionchef Peab.

Projektet är en totalentreprenad. Arbetet beräknas att påbörjas i maj 2015 och kommer att färdigställas i etapper fram till december 2016.

Projektet beräknas att orderanmälas fullt ut under första kvartalet 2015.

För mer information, kontakta:
Håkan Olsson, regionchef Peab, +46 733 37 31 66
Niclas Brantingson, informationschef Peab AB, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning på överstigande 43 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.