Peab får nytt väguppdrag i Göteborg

Peab har fått uppdraget att utföra drift och underhåll på allmänna vägar inom driftområde Göteborg. Beställare är Trafikverket och kontraktssumman uppgår till ca 234 MSEK fördelat på fyra år.

Uppdraget omfattar vinterväghållning samt barmarksunderhåll och gäller för en tid av fyra år med option på ett plus ett år och med start den 1 september 2017.

– Det är mycket glädjande att vi nu fått ytterligare ett kontrakt gällande drift och underhåll. Driftområde Göteborg omfattar alla statliga vägtrafikleder i Storgöteborg under en expansiv period i regionen, säger Berth Larsson, regionchef på Peab.

Projektet orderanmäls i andra kvartalet 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Berth Larsson, regionchef Peab, mobil: 0733 37 48 94

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, mobil: 0725 33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med drygt 14 000 anställda och en omsättning överstigande 46 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar: