Peab förvärvar byggföretag i Nordnorge

Peab har tecknat avtal om att förvärva bolagen Nilsen & Haukland AS och Bogstrand AS med säte i Harstad i Nordnorge. Bolagen ingår i samma koncern och bedriver entreprenadverksamhet samt byggservice.

Den samlade omsättningen för bolagen uppgick för räkenskapsåret 2013 till 221 MNOK och antalet anställda uppgår till 120 personer.

Förvärvet kräver godkännande från de norska konkurrensmyndigheterna och tillträde beräknas ske under fjärde kvartalet 2014.

Informationen är sådan som Peab AB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 november 2014 kl 09.15.

För mer information, kontakta:
Niclas Winkvist, finansdirektör Peab, +46 733 84 75 00
Niclas Brantingson, informationschef Peab, +46 733 37 20 06

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 13 000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mdr. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.

Taggar: