Peab lägger grunden för område Väsjö torg i Sollentuna

Peab har fått uppdraget att utföra exploateringsarbeten för det nya bostadsområdet Väsjö torg i Sollentuna, norr om Stockholm. Beställare är Sollentuna kommun och kontraktssumman uppgår till 273 MSEK.

I uppdraget ingår att anlägga gator samt ledningar och kajer.

– Väsjö torg ligger i naturnära stadsmiljö. Det är ett spännande område som vi är glada över att få vara med och utveckla, säger Carl Johan Söderberg, regionchef på Peab.

Uppdraget är en utförandeentreprenad med byggstart i juli 2019 och som beräknas vara färdig i mitten av 2022.

Projektet orderanmäls i det andra kvartalet 2019.

Illustration: Sollentuna kommun/DinellJohansson
Bildtext: Visionsbild över Väsjön. Väsjö torg är kvarteren alldeles intill skidbacken.

För ytterligare information, kontakta:

Carl Johan Söderberg, regionchef Peab, 0734-10 69 31

Kajsa Jacobsson, presschef Peab, 0725-33 34 84

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

Taggar:

Citat