• Peab/

Peab presenterar bostadsrättsskola på tre språk under Järvaveckan 2019

I dag finns det många som inte känner till hur bostadsrätter fungerar i Sverige. Därför har Peab tagit initiativet till en bostadsrättsskola. Utbildningen har en tydlig inriktning på integration och gemenskap i samhället. Under utbildningen går Peabs experter igenom innebörden av att äga en bostadsrätt samt vilka skyldigheter och rättigheter du som bostadsrättsägare har.

För den som är uppväxt i en annan del av världen kan det svenska systemet med bostadsrätter kännas främmande eller för den som är ung och funderar på framtida bostadsalternativ ger Peabs bostadsrättskola en saklig utbildning på flera språk.

Bostadsrättsskolan är en del av Peabs engagemang inom social hållbarhet. Fredagen den 14 juni mellan kl. 14.00-16.00 håller Peab en introduktion till bostadsrättsskolan på tre språk; svenska, arabiska och persika.

Media är välkommen att delta. Representanter från Peab finns på plats och är tillgängliga för intervju.

Datum och tid: 14 juni kl. 14.00-16.00

Plats: Peabs aktivitetstält, Spånga IP

Program: Presentation och frågestund

• Vad är en bostadsrätt?
  • Så går det till att köpa en nybyggd bostadsrätt.
  • Demokrati i praktiken – dina skyldigheter och rättigheter som bostadsrättsinnehavare.

14:00-14:30 - Arabiska
14:40-15:10 – Svenska
15:20-15:50 – Persiska

Sima Zangiabadi, affärsutvecklingschef Peab Bostad

0702-78 75 05, sima.zangiabadi@peab.se

Lisette Berg, kommunikationsansvarig Peab Bostad,

0733-37 68 93, lisette.berg@peab.se

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.